Internetverbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

peerdvanomeloek

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Berichten
16
Hallo,

Sinds een paar dagen valt mijn internetverbinding op één van mijn pc's geregeld uit. Eerst twee of drie keer per dag. Vandaag de hele dag ongeveer na een uur en het laatste uur zelfs al twee keer. De andere pc's hebben hiervan geen last en het resetten van de router heeft dan ook geen effect. De pc in kwestie is slechts enkele weken oud trouwens en in de eerste weken is het sporadisch voorgekomen dat internet uitviel. Zo weinig dat hieraan eigenlijk geen aandacht besteed is.

Op de pc waarover deze vraag gaat, blijft msn / live messenger wel gewoon werken als IE/firefox en andere browsers geen internetverbinding meer kunnen maken. Soms stopt alleen het internet, soms blijven ook programma's hangen. Ik heb de pc met diverse programma's gecheckt op spyware en dergelijke en daarbij niets aangetroffen. Ook in de logs van de pc vind ik geen bruikbare informatie, ofwel überhaupt geen meldingen op de tijdstippen dat de pc geen internetverbinding meer kan maken.

Wat gegevens:
PC
Intel Core2duo E7400 @ 2,8GHz
L1 Cache 32 KB
L2 Cache 1.536 KB
Socket 775
4096 MB geheugen
Micro Star MS-7502
Geforce GT-230
Bios Phoenix 6,00PG

Vista Home Premium SP1
IE 8.0.6001.18813

Modem:
Host Name: adsl-modem
Model Number: Zyxel P-2602HW-D1A
DSL Mode: ADSL2PLUS

Internet:
Telfort ADSL 20mbit

Internet instellingen:
TCP window size: 1027840
max outstanding sends 65535
limit reserve bandwith 0
tcp/ip limit connection 11170
(Deze instellingen werken normaliter trouwens goed op soortgelijke pc)

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Een pc 9x opstarten op een werkdag maakt de sfeer achter het bureau er niet gezelliger op ;-) zeker niet als vrijwel alle communicatie via internet verloopt.

Met hartelijke groet,


Alexander
 
Ik heb misschien wel een tip voor je.

Windows Vista heeft een nieuwe TCP/IP functie ingebouwd maar die werkt volgens een aantal mensen niet goed. Bij mij was het zo dat de computer vast bleef hangen en weer bij een andere computer is er weer iets anders mis.

Netwerkcentrum > Links op beheren klikken > rechtsklik op uw verbinding > eigenschappen > en zet de protocol TCP/IP 6 uit.

Kans is dat deze uitstaat natuurlijk.

En anders moet je even nakijken of je router wel op de goede poort staat ingesteld. Dat kan ook problemen veroorzaken.
 
Jemig, dat is een snelle reactie. Ik heb het gedaan. Sinds een kwartier nu internet, dus even kijken hoe lang ik dit keer online blijf. Hoop dat dit helpt, zou wel erg cool zijn dat het zo snel opgelost is. Thanks.
 
Haha, ja geen probleem.

Je bent pas een paar maanden lid, je bent er snel aan gewend hoor.

Ik hoop voor je dat het werkt! :thumb:
 
HIerbij kom ik nog even terug op mijn vraag en het antwoord van gisteren. Vannacht ging de pc raar doen en kon ik niet meer op internet. Ik was er flauw van en moe, dus heb de pc uitgezet. Sinds vanmorgen 10 uur staat 'ie weer aan en ik kan tot nu toe nog steeds gewoon op internet. Hele verademing vergeleken met de laatste dagen. Het lijkt er dus op dat deze oplossing idd dé oplossing is. Mocht het toch niet zo zijn, reageer ik zeker nog even terug.

Voor nu bedankt!
 
Hm, toch weer drie keer uitgevallen vandaag. Dus verder gezocht. Het viel mij op dat er linksonder in IE8 een zwart klokje stond. M.b.v. google hierop gezocht en toen kwam ik meerdere mensen tegen die hetzelfde probleem hebben/hadden als ik en bij hun bleek het uiteindelijk aan de AVG Linkscanner te liggen. Aangezien ik al jaren met AVG werk, had ik daar niet bij stilgestaan dat ik net sinds twee weken ofzo een nieuwe versie geïnstalleerd heb. Daarvan nu de linkscanner uitgezet en nu dus alweer een tijdje online. Blijft maar weer afwachten of dit dan echt de oplossing is.
 
Laatste bericht in deze threat. We zijn nu een paar dagen verder en mijn probleem is inderdaad opgelost. Het lag dus echt aan AVG.
 
Goed om te horen .. ik wist niet dat AVG hier mee te maken had.
Graag gedaan voor de hulp en vergeet niet rechtsonder nog even op opgelost te klikken.
Als je dat al niet had gedaan. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan