Internetverbinding valt weg na bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenkist

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
5
Hoi Help-mij-forumers,

wellicht kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Momenteel woon ik een jaar of 4 in mijn huidige woning. Vanaf dag 1 heb ik mijn Tele2-internet (ADSL) + bellen-abonnement van mijn vorige adres op mijn huidige adres en dit heeft altijd naar behoren gewerkt tot zo'n jaar geleden.

Het probleem is dat mijn internetverbinding op beide pc's (eenmaal windows 7 en eenmaal windows XP) weg valt, zodra ik op de vaste telefoonlijn wordt gebeld (heb even niet meer helder of het bij elk telefoontje is, of dat het 'willekeurig' gebeurd). Het maakt niet uit of de pc aan of uit staat en op de router staan alle lampjes op groen (dus een teken dat alles naar behoren zou werken). De enige methode om internet weer aan de gang te krijgen, is om de router een seconde of 10 van de netspanning te halen (hierdoor gaat hij zichzelf resetten). Na een paar minuten werkt internet dan weer. Echter wordt ik er niet blij van om elke keer weer van zolder (waar mijn pc's staan) naar beneden (waar de router staat) te moeten lopen. Even wat gegevens over de telefoon en router:
telefoon: Panasonic KX-TCD222NLS met 2 handset;
router: Davolink DV-2020; frequency band 2.4 - 2.472 GHz;

Ik heb hierover verschillende keren contact gehad met de Tele2-helpdesk. Ik heb alle oplossingen die zij hebben aangedragen uitgeprobeerd, op één na. Voordat ik dat ga doen, aan jullie de vraag wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit eventueel op te lossen. De volgende oplossingsrichtingen heb ik van Tele2 al gekregen:
* nieuwe router en splitter aansluiten: ik heb van Tele2 deze ontvangen, en juist geinstalleerd. Probleem is niet verholpen. De splitter heb ik gemonteerd, daar waar mijn telefoonlijn het huis binnenkomt. De router is hier rechtstreeks op aangesloten. Deze verdeeld de ADSL-lijn naar de telefoon (afstand tot router 1 meter) en naar mijn hub (afstand tot router ca. 30 meter). Op de hub zijn de 2 pc's aangesloten.
* nieuwe kabel trekken: ik had een UTP kabel lopen vanaf de router naar de hub. Deze heb ik echter vervangen door een FTP-kabel, omdat deze beter tegen storingen bestand zou moeten zijn. De kabel loopt vanaf de router door de 'muur' naar de 1e verdieping. Dit is via de telefoonlijn; op de 1e verdieping heb ik dus ook een telefoonaansluiting voor een vaste telefoon. Deze gebruik ik echter niet, de bedrading zit er wel. Vanaf de 1e verdieping ligt de FTP-kabel 'in het zicht' en loopt naast de verwarmingsbuis naar de zolderverdieping. Probleem blijft zich voordoen.
* nieuwe telefoon aansluiten: dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het zonde om een nieuwe telefoonset te komen van een paar honderd euro zonder te weten of dit het probleem oplost.

Voordat ik de nieuwe FTP-kabel heb getrokken, heb ik bij een vriend tijdelijk een andere kabel geleend (dacht UTP). Deze heb ik echter dwars door het huis laten liggen; m.a.w. gewoon in het zicht door de woonkamer en via de trappen naar de zolderverdieping. Het probleem is hierbij NIET opgetreden. Telkens als ik werd gebeld op de vaste lijn, bleef internet gewoon actief. Het lijkt dus wel of er 'iets' in de muur zit, waardoor deze storing optreedt. Maar waarom dan pas na 3 jaar? Ik kan de kabel trouwens niet zo laten liggen, omdat er bij mij thuis ook kleine kinderen rondlopen en ik niet graag zie dat ze over de kabel struikelen of er aan gaan trekken.

Een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
 
Het vreemde zit in het na drie jaar pas problemen.
Heb je na die drie jaar iets gewijzigd aan je opstelling.
Tele 2 heeft een modem waar 1 kabel uitkomt voor de telefoon en 1 kabel voor de pc.
Heb jij dat ook zo of gebruik je 1 uitgang (kabel) voor alles.
Ik praat dan vanaf het modem en niet van de telefoon aansluiting.
 
Hoi Puppie,

ik heb niets in mijn instellingen veranderd. Er is wel een tweede pc bijgekomen (die van Windows 7, maar dat is logisch :d). Echter had ik het probleem ook al op het moment dat ik maar de beschikking had over 1 pc.

Ik heb telefoon inderdaad rechtstreeks op de daarvoor bestemde poort op de router aangesloten en de FTP-kabel op een andere poort (poort 3 of 4, zoals in het boekje staat).
 
Heb je de ftp kabel compleet opnieuw getrokken of ...
 
yep, ik heb een compleet nieuwe kabel getrokken (dus vanaf de router naar de hub die op zolder staat). Deze is trouwens een meter of 5 korter dan voorheen, omdat de computers naar een andere ruimte op zolder zijn verplaatst. Daarbij heb ik ook nieuwe kabels getrokken tussen de hub en de pc's.
 
hmmm je praat over een hub...waarom dat en niet een switch.
Hub kan storing geven.

Maar aan de kabel kan het dan niet liggen.
Dan zie ik op dit moment alleen de de kabel van de telefoon nog als boosdoener.
Kun je die is dwars door je huis leggen?
of de telefoon naast de tele 2 router plaatsen.

je type dat je al een nieuwe splitter en nieuw modem had van tele2, dat klopt?
 
de hub is geen hub maar een switch :eek: (merk netgear GS605 v3).

De telefoon staat naast de router. Zoals ik al typte is de afstand tussen beide ongeveer 1 meter.

de nieuwe splitter en modem zijn beide inderdaad afkomstig van Tele2.
 
Helaas heb ik nog steeds dit probleem. Is er iemand die mij verder kan helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan