internetverbinding valt weg na een tijdje

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Ik heb een kabel abo van @Home, via een router naar mijn eigen pc en die van de rest van de familie. De @Home-modem zegt met ze lampjes dat alles normaal werkt en ook de rputer geeft geen problemen aan. Maar als ik mijn browser opstart is er meestal wel even een verbinding en krijg ik een paar minuten alles vlot te zien, maar op een gegeven moment valt het weg en krijg ik niks dan de gebruikelijke 'geen vebinding'-screens. Ook als ik kijk bij internetverbindingen staat er soms dat de internet-verbinding is uitgeschakeld, en als ik hem dan handmatig inschakel gaat ie vanzelf weer naar uitgeschakeld na een paar seconden. De LAN-verbinding blijft constant verbonden. De @Home site meldt geen storingen of problemen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

welk besturing systeem gebruik je???

staan alle instelling goed in de router ??

wat voor router gebruik je??

Ik gebruik XP Home, het is een LinkSys router en ik heb daar allang geen instellingen meer in veranderd, dus ik kan me haast niet voorstellen dat er daar wat fout zit.

Het is trouwens niet echt meer een geval van compleet uitvallen, maar meer een knipperlichtrelatie. Soms wel even verbinding, dan weer een tijdje niet.

wordt er op het moment als de verbinding weg valt meerdere familie leden online op internet?

want daar kan ook nog wel een het probleem liggen

Nee, ik ben meestal de enige online. Trouwens heeft de familie-pc precies dezelfde problemen, ook een 'knipperende' verbinding.

heb je al een firmware update gedaan van de router daar zou je ook ook eens nar kunnen kijken

FF checken. Toch niks bij Proxyserver ingevuld? Aangevinkt moet staan "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" en verder moet daar niks aangevinkt zijn. (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Verbindingen, druk op LAN-instellingen)

v6j7yh.gif

Ik heb trouwens ook gemerkt dat sommige sites wel meteen of in ieder geval vrijwel altijd verschijnen. Flabber.nl, thesamba.com, sporza.be en deze site kom ik meestal wel op. Hotmail, google, monsterboard krijg ik absoluut niet te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan