Internetverbinding vertoont kuren na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitalic

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Hallo,

Ik vond het probleem nogal ingewikkeld maar het zit zo:

De elektriciteit is heel even uitgevallen gister en sinds dien doet het internet raar.
Op 1 computer deed ie het helemaal niet meer. Op de andere 2 viel het af en toe uit. (er zijn dus 3 computers).

Nou had ik het idee dat een router beschadigd was dus ik ging dat even testen.

De aansluiting is als volgt:

Modem - Router 1 - PC
- Router 2 - PC
- PC

Dus ik heb router 2 met router 1 verwisseld en krijg ik min of meer hetzelfde probleem alleen dan op andere pc's. Dat is raar, want dan zou tijdens die storing allebei die routers dus stuk gegaan zijn. Dat leek mij een beetje toevallig of heb ik dat fout?
Nu zit ik dus met een internetverbinding met een ping die steeds wisselt en af en toe valt het op een andere pc volledig uit.

Routers vind ik wel redelijk prijzig, dus ik kwam eigenlijk ff om bevestiging vragen of het die routers zijn.

Groetjes

Heb je de pc een voor een rechtstreeks verbonden met de modem?
modem --> pc1
modem --> pc2
modem --> pc3
Wat is hieruit de conclusie van?

Met welk router werk je draadloos? of helemaal niet draadloos?
Koppel je router en pc bekabeld aan.
modem --> router1--> pc1
modem --> router1--> pc2
modem --> router1--> pc3
Wat is hieruit de conclusie van?

Zijn de instellingen van je router nog juist?
merk/type?

geef a.u.b. duidelijke omschrijving. Met een duidelijke omschrijving kunnen wij je helpen. Aan gissen heb je niks an.
wie is je provider?
merk van router?

suc6
MoFaSa

Laatst bewerkt:
Ik kan nu helaas niks testen want alles doet t weer:S Ik kom net thuis en het internet doet het eerst helemaal niet. Vervolgens reset ik 1 van de routers en hij loopt weer als een trein.
Hier dan misschien wat bruikbare info:
- Ik heb internet van Ziggo.
- Mn routers zijn van de merken Sitecom en E-tech. Kan niet echt iets vinden over een type oid.
- Ik ben niet bewust van instellingen voor een router. Ik stop alle stekkertjes gewoon waar ze horen en hij werkt.
- Gister misschien vergeten te melden maar de 'kwaliteit' van het internet veranderde ook als ik een andere ingang gebruikte op de router. Er zijn 4 aansluitingen in beide. Ik heb een beetje gerommeld met de volgorde en dat scheen uit te maken maar het werd niet duidelijk dat er een aansluiting was die het beter deed.
- oh, en geen draadloos internet hier.

Ik heb dus een 2 nieuwe routers aangeschaft (Sitecom WL340). Een rechtstreekse verbinding vanaf de 1ste router levert geen problemen op. Als ik de 2e router op de eerste router aansluit en dan op de pc, dan werkt t niet.

Ik heb op internet gelezen dat je dan m in bridge mode moet zetten ofzo, maar ik heb geen idee hoe. Klopt dat en zo ja hoe moet ik dat dan doen? Zo nee, wat kan dat wel het probleem zijn?

Het internet doet het inmiddels allemaal, alleen heb ik af en toe last van een hoge ping. Ik speel namelijk een spelletje online op internet. Voorheen was het gewoon iets tussen de 30 en 40 en nu rond de 150. Soms doet ie het wel maar ik kan er niet echt achter komen hoe dat kan. Het komt iig NIET doordat we met 2 pc's tegelijk op internet zitten.

Het zijn wel draadloze routers. Zou het kunnen dat iemand in de buurt op mijn draadloze internetverbinding zit? Ik heb niks geinstalleerd aangezien ik hier thuis geen draadloos internet gebruik.

Of is iets anders misschien de oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan