internetverbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

congregatie

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Goedemorgen,

Op mijn computer wind xp prof editie werkt de internetverbinding niet meer. Kabels veranderd, router gereset, alle "normale" handelingen verricht om probleem te achter halen. Ik heb verbinding met upc via hun modem en mijn eigen sweex router.
Nu komt het gekke: mijn dochter en zoon hebben beiden wel gewoon internet, dus moet het aan mijn computer liggen. Ik heb hem om iets te proberen in de "veilige modus met internet" opgestart en ........ toen kreeg ik wel verbinding en kan e-mail ophalen!
Nu is mijn vraag: hoe kan ik erachter komen waar de fout zit?
Wat is er nu niet opgestart en hoe kun je opstarten met een soort analyse waar de fout zit? Ik heb de computer al op drie verschillende data laten restoren, maar dat werkte niet.
Bij mijn weten is er niets aan installatie toegevoegd, maar toch moet er iets gebeurd zijn waardoor ik nu geen verbinding krijg in de normale opstart.
Wie kan mij raad geven?
Hartelijk dank. Maria Hoogveld.

Hoi,

Systeemherstel naar een punt toen het nog wel werkte.

Modag

wat ook kan is dat je op hetzelfde IP zit als je dochter en zoon. Normaal gesproken geeft hij dit aan. Probeer eens in start -> uitvoeren -> CMD -> ipconfig /release en daarna ipconfig /renew
Kijk of hij nu wel werkt.

ps. gebruik je niet toevallig hitmanpro ? Of heb je iets anders gewijzigd, wat dan ook?

inernet werkt niet

Dag Modag,

Systeemherstel van 16-07 en van 11-07 geprobeerd, systeem geeft aan dat systeemrestore niet uitgevoerd kon worden.

Dag Reborn/vampie

Ik ga nu cmd etc proberen. In veilige modus geeft hij al aan: -- -- -- -- --
ipconfig etc ingetypt en toen gaf hij aan: ip adres 92- etc, dus ga dat nu in normale modus uit proberen. Als het werkt kom ik terug om vraag opgelost in te vullen, alvast bedankt!
Ik gebruik geen hitmandpro, maar kan mij wel herinneren dat de scanner (zone labs) een virus aan gaf, mijn zoon heeft toen "iets" verwijderd.

internet werkt niet

Hallo,

In normale modus cmd etc. uitgeprobeerd, maar het werkt helaas niet. Ik zit nu weer in de veilige modus dan heb ik wel verbinding, ra ra .....

internet werkt niet

HELP

Mijn vraag is nog niet opgelost.
Is het een idee om de internetverbinding er helemaal af te gooien en opnieuw te installeren?

Ik denk niet dat dat zal helpen. Mijn inziens is er een programma dat zorgt dat je internet niet werkt.

- Kijk eens in msconfig wat er allemaal opstart en post dit hier (print screen en dan in paint plakken en opslaan als jpg).

- Gooi de netwerk kaart eens uit de apparaatbeheer (start -> configuratiescherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> netwerkapparaten en dan rechter muisknop op je netwerk kaart en dan installatie ongedaan maken. Herstart en dan vind hij de netwerk kaart weer.).

- Probeer nogmaals te scannen op virussen, ad-aware enz. Maak voordat je dit doet je computer eens schoon met Ccleaner ( http://www.ccleaner.com ).

- Welke virusscanners heb je (gehad)? Wat voor firewall heb je (gehad)?

- Laat de andere computers in het huis eens uitstaan en start alleen die van jou op. Kijken wat er gebeurt.

- Zet firewall eens uit.

Ik ben aan het nadenken voor je. Zoals je ziet heb ik wat dingen voor je te doen erin gezet. Ben beetje alle kanten aan het opdenken wat het kan zijn. Het kan sowieso geen kwaad om een keer een virusscan (etc) uit te voeren. Het zou ook goed zijn om dr web cure it een keer te draaien in veilige modus zonder netwerk of iets dergelijks. link.

Laat ons in ieder geval weten wanneer hij weer werkt en waardoor.

Even voor de duidelijkheid, zie je een rood kruis door je netwerkverbinding staan OF start niets op zoals internet explorer?

Dit probleem kwam ik ook tegen op het internet: linkje iets vergelijkbaars?

Laatst bewerkt:
internet werkt niet

Hallo Reborn vampie,

Hiep hoi, ik ben eruit!!!!! Het internet en mail werken weer in normale modus. Ook ik ben gaan zoeken op internet (in velige modus) en kwam op de site van computer idee en vond het volgende:

Geen internet na update
"Windows XP heeft een beveiligingsupdate (= 'KB951748') binnen gehaald en geïnstalleerd. Vanaf dat moment kan ik geen verbinding meer maken met internet. Als ik de computer naar een vorige Herstelpunt terugzet, dan is alles weer goed. Totdat die update weer wordt geïnstalleerd."
De FAQman: U hoeft slechts de huidige versie van de firewall 'ZoneAlarm' te verwijderen. Daarna die beveiligingsupdate weer opnieuw installeren. Vervolgens de nieuwste versie van 'ZoneAlarm' downloaden en installeren.

Ik heb als eerste die update verwijderd en kon niet wachten om te kijken of internet werkte, dus eerst verbinding gemaakt en voila hij doet het weer. Mijn zoon moet nu de versie van zone alarm maar verwijderen, update opnieuw installeren en dan zone alarm nieuwste versie downloaden en installeren, want daar ben ik nu weer niet zo goed in thuis.

Ben wel heel blij dat jullie altijd zo goed mee denken en zoeken, maar ben ook blij dat ik nu zelf iets kan bijdragen, al is de oplossing dan "gejat".

Bedankt voor de inzet en tijd en graag tot een volgende keer.

Vriendelijke groet, Maria Hoogveld.

internet werkt niet

Hoi,

Hier ben ik nog even. Ik zal de vraag is opgelost aanklikken, maar kunnen andere mensen dan nog wel gebruik blijven maken van de oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan