internetverbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ziggo.... ik word er een beetje moedeloos van.... :( sinds Casema half mei is opgegaan in dit nieuwe bedrijf, heb ik voortdurend problemen met mijn internetverbinding. Het lijkt meer op interniet dan op internet. Van de helpdesk wordt je ook niet wijzer, want die zijn óf zo langdurig bezet dat je wordt aangeraden op een ander tijdstip terug te bellen, óf je krijgt na lang wachten iemand te spreken die nergens verstand van blijkt te hebben. Standaar antwoord is "het ligt aan uw pc". Onzin.... mijn pc werkt uitstekend. Op de momenten dat de verbinding per ongeluk wel werkt een klacht insturen via de website heeft ook geen resultaat, ik heb sinds half mei diverse pogingen ondernomen, maar ik heb op geen enkele mail antwoord gehad. Het is echt diep droevig.... zo goed als de klantenservice was bij Casema, zo slecht is hij bij Ziggo.:evil:

Anyway...... het probleem zit hem dus in de verbinding. Als ik mijn (vista) pc aanzet, heb ik 9 van de 10 keer geen verbinding. Geduldig wachten helpt niet, de verbinding wordt niet tot stand gebracht.
Pogingen om hem handmatig aan te moedigen via het netwerkcentrum helpen ook niet. Opnieuw starten van de pc wil (soms) nog wel eens helpen, dan is er opeens wel verbinding. Het blijkt dat het dus wel degelijk werkt, daarmee krijg ik het vermoeden dat het niet aam mijn pc ligt. Ik bedoel, als daarmee wat aan de hand zou zijn, zou je zeggen dat het gewoon of wel of niet doet, en niet willekeurig wel/niet.

Ik snap er niets van. Ik verdenk Ziggo ervan dat de verbinding gewoon slecht is, danwel dat mijn modem niet goed werkt. Maar toch... voordat ik ze nu een aangetekende boze brief ga schijven (in de hoop dat ze daar dan misschien wel op reageren), toch nog maar zelf even zoeken, misschien ligt het toch aan mijn pc. Configurate is als volgt: in de meterkast staat het door Casema geleverde Motorola SBV5121E modem, daarvandaan loopt een UTP kabel door een buis naar de pc. Alle bekabeling is origineel (uit het installatie-pakket van Casema), met versmolten stekkertjes, en ligt zodanig beschermd dat deze onmogelijk beschadigd kan zijn geraakt.
Even voor de duidelijkheid: DIT is mijn pc. Ik heb al geprobeerd om mijn ethernetkaart opnieuw te installeren, (op moederbord geintegreerde Intel 82562 Ethernet kaart) maar dat helpt ook niet, probleem blijft bestaan.
Resetten van het modem door de stekker er een paar minuten uit te trekken helpt niets. :(

Wat kan ik nog meer doen? Help?!?!

edit: voor wat het waard is.... ik gebruik Norton 360 als antivirus/firewall

Laatst bewerkt:
Als het niet bij de virusscanner ligt dan zal het zoals ik het lees zal bij ziggo opgelost moeten worden.

Als je bij ziggo wil blijven, dan zou ik een aangetekende brief versturen met een soort van dwang dat ze het binnen een bepaalde (redelijke) tijd opgelost moeten zijn. Mocht dat niet het geval zijn dat je dan je contract gaat ontbinden wegens het niet leveren van de beloofde verbindingsmogelijkheden en een andere provider gaat zoeken.

Nog voor de zekerheid even bij de rechtswinkel navragen of het op deze manier kan.

Ik ben verdrietig... :( Vorige week nog maar weer eens een mail aan Ziggo gestuurd waarin ik (voor de zoveelste keer) mijn beklag heb gedaan en het probleem heb uitgelegd. Uiteraard heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Gisteren dus nog maar eens de telefoon geprobeerd. Zowaar kreeg ik binnen 5 minuten iemand aan de lijn, die de indruk wekte te weten waar hij het over had. Na wat getest van het modem, wat (mislukte) pogingen om webadressen te pingen en het de-installeren van Norton 360, zowaar.... het werkte! ... per ongeluk.... 's middags lag de boel alweer]/u] plat.

Ik heb dus nu Norton 360 verwijderd, en mijn systeem loopt nu alleen nog op Windows Firewall en Avira Antivirus (helemaal geen antivirus leek me geen goed idee). Aan de beveiliging kan het dus ook niet liggen. Heb netjes de Norton Removal Tool gebruikt, dus alle sporen moeten nu toch gewist zijn.

Anyway... het werkt dus nog steeds niet, en op de spaarzame momenten dat het wel werkt, lijkt het meer per ongeluk. Heb mijn netwerkkaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers voor het ding opgehaald, maar tot op heden nog steeds geen resultaat.
De moed begint me nu toch een beetje in de schoenen te zakken. Ziggo blijft roepen dat het modem goed werkt, maar toch blijft het probleem.

Als laatste redmiddel heb ik natuurlijk altijd nog complete herinstallatie van mijn systeem, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Dat kost me dagen om alles weer terug te zetten. Dit moet toch op te lossen zijn...?
Voordeel is natuurlijk dat als dat óók niet helpt, het meer dan duidelijk is dat het probleem wel degelijk bij Ziggo ligt.

Heeft iemand nog een ideetje?

Ik denk dat het vrij simpel te testen is (tenminste al jij de mogelijkheid hebt)

Zorg dat je tijdelijk een andere pc of laptop krijgt en daarmee gaat testen. En eventueel de bekabeling vervangen.

da's nog niet zo'n gek idee inderdaad...:thumb:

Nou… ik gok erop dat het probleem lijkt toch meer in mijn pc ligt. Eerder deze week nog een medewerker van Ziggo gesproken (nadat ik weer zelf heb moeten bellen, nog steeds geen reactie op alle voorgaande mails). Deze medewerker leek nog te weten waar hij het over had ook , dus dat scheelde ook alweer. Na allerlei uitgebreide testen, en het verwijderen van Norton werkte het! Even…
Modem blijkt prima te werken, en reageert op alle aansporingen van Ziggo, maar op de een of andere manier wil het signaal mijn pc niet bereiken.

Gisteren, in een ultieme poging het probleem op te lossen, besloten tot rigoureuze maatregelen: backup gemaakt en het illustere commando format c: gegeven.

En ja hoor… met een brandschone installatie van Vista lijkt het probleem (vooralsnog) opgelost. Maar ik zal niet te vroeg juichen. Voorlopig heb ik alleen maar Windows Defender geactiveerd en Avira erop gezet als antivirus. Verder doe ik er nog even helemaal niets aan. Eerst maar eens zien of het nu goed blijft gaan.

Heb na wat zoeken op het internet nog gevonden dat veel modems/routers niet of niet goed overweg kunnen met het door Vista gebruikte IPv6, dus mocht het nu wéér problemen geven, kan ik dat ook nog proberen.

To be continued …

Even iets rechtzetten.... ik wil bij dezen ZIGGO mijn welgemeende excuses aanbieden voor onterechte beschuldigingen aan hun adres wegens het niet kunnen oplossen van mijn problemen met de internetverbinding.
Na veel gedoe en ergernis heb ik uiteindelijk Vista opnieuw geinstalleerd, en sindsdien werkt alles als een zonnetje. Blijkbaar zat er dus toch iets fout in mijn pc, en niet bij Ziggo.

Om ZIGGO dan meteen maar een paar veren in de *** te steken.... men heeft in alle wijsheid besloten alle "oude" alles-in-één abo's (van de rechtsvoorgangers van Ziggo) te saneren en om te zetten naar een nieuwe, meer uniforme abonnementsvorm. Dat is natuurlijk in het voordeel van Ziggo, dat snap ik ook wel, maar resultaat is dat ik een internet-upgrade krijg van 4 naar 8Mb, en daarbij een decoder voor digitale TV. Kosten: € 0,- (ja, inderdaad: nul) Mooiste is dat dit alles per maand ook nog eens minder kost dan mijn oude abo. Goed geregeld! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan