madmuppet
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 5 dec 2001
- Berichten
- 2.273
Ziggo.... ik word er een beetje moedeloos van....
sinds Casema half mei is opgegaan in dit nieuwe bedrijf, heb ik voortdurend problemen met mijn internetverbinding. Het lijkt meer op interniet dan op internet. Van de helpdesk wordt je ook niet wijzer, want die zijn óf zo langdurig bezet dat je wordt aangeraden op een ander tijdstip terug te bellen, óf je krijgt na lang wachten iemand te spreken die nergens verstand van blijkt te hebben. Standaar antwoord is "het ligt aan uw pc". Onzin.... mijn pc werkt uitstekend. Op de momenten dat de verbinding per ongeluk wel werkt een klacht insturen via de website heeft ook geen resultaat, ik heb sinds half mei diverse pogingen ondernomen, maar ik heb op geen enkele mail antwoord gehad. Het is echt diep droevig.... zo goed als de klantenservice was bij Casema, zo slecht is hij bij Ziggo.:evil:
Anyway...... het probleem zit hem dus in de verbinding. Als ik mijn (vista) pc aanzet, heb ik 9 van de 10 keer geen verbinding. Geduldig wachten helpt niet, de verbinding wordt niet tot stand gebracht.
Pogingen om hem handmatig aan te moedigen via het netwerkcentrum helpen ook niet. Opnieuw starten van de pc wil (soms) nog wel eens helpen, dan is er opeens wel verbinding. Het blijkt dat het dus wel degelijk werkt, daarmee krijg ik het vermoeden dat het niet aam mijn pc ligt. Ik bedoel, als daarmee wat aan de hand zou zijn, zou je zeggen dat het gewoon of wel of niet doet, en niet willekeurig wel/niet.
Ik snap er niets van. Ik verdenk Ziggo ervan dat de verbinding gewoon slecht is, danwel dat mijn modem niet goed werkt. Maar toch... voordat ik ze nu een aangetekende boze brief ga schijven (in de hoop dat ze daar dan misschien wel op reageren), toch nog maar zelf even zoeken, misschien ligt het toch aan mijn pc. Configurate is als volgt: in de meterkast staat het door Casema geleverde Motorola SBV5121E modem, daarvandaan loopt een UTP kabel door een buis naar de pc. Alle bekabeling is origineel (uit het installatie-pakket van Casema), met versmolten stekkertjes, en ligt zodanig beschermd dat deze onmogelijk beschadigd kan zijn geraakt.
Even voor de duidelijkheid: DIT is mijn pc. Ik heb al geprobeerd om mijn ethernetkaart opnieuw te installeren, (op moederbord geintegreerde Intel 82562 Ethernet kaart) maar dat helpt ook niet, probleem blijft bestaan.
Resetten van het modem door de stekker er een paar minuten uit te trekken helpt niets.
Wat kan ik nog meer doen? Help?!?!
edit: voor wat het waard is.... ik gebruik Norton 360 als antivirus/firewall

Anyway...... het probleem zit hem dus in de verbinding. Als ik mijn (vista) pc aanzet, heb ik 9 van de 10 keer geen verbinding. Geduldig wachten helpt niet, de verbinding wordt niet tot stand gebracht.
Pogingen om hem handmatig aan te moedigen via het netwerkcentrum helpen ook niet. Opnieuw starten van de pc wil (soms) nog wel eens helpen, dan is er opeens wel verbinding. Het blijkt dat het dus wel degelijk werkt, daarmee krijg ik het vermoeden dat het niet aam mijn pc ligt. Ik bedoel, als daarmee wat aan de hand zou zijn, zou je zeggen dat het gewoon of wel of niet doet, en niet willekeurig wel/niet.
Ik snap er niets van. Ik verdenk Ziggo ervan dat de verbinding gewoon slecht is, danwel dat mijn modem niet goed werkt. Maar toch... voordat ik ze nu een aangetekende boze brief ga schijven (in de hoop dat ze daar dan misschien wel op reageren), toch nog maar zelf even zoeken, misschien ligt het toch aan mijn pc. Configurate is als volgt: in de meterkast staat het door Casema geleverde Motorola SBV5121E modem, daarvandaan loopt een UTP kabel door een buis naar de pc. Alle bekabeling is origineel (uit het installatie-pakket van Casema), met versmolten stekkertjes, en ligt zodanig beschermd dat deze onmogelijk beschadigd kan zijn geraakt.
Even voor de duidelijkheid: DIT is mijn pc. Ik heb al geprobeerd om mijn ethernetkaart opnieuw te installeren, (op moederbord geintegreerde Intel 82562 Ethernet kaart) maar dat helpt ook niet, probleem blijft bestaan.
Resetten van het modem door de stekker er een paar minuten uit te trekken helpt niets.

Wat kan ik nog meer doen? Help?!?!
edit: voor wat het waard is.... ik gebruik Norton 360 als antivirus/firewall
Laatst bewerkt: