Internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nigten

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
15
Ik heb een nwe Aldi Medion MD8383 PC. Bij de 1e opstart configureert hij XP verder. Hierbij kreeg ik de volgende melding: Er kan geen internet-verbinding worden gemaakt.

Als toelichting het volgende: Er kan niet worden bepaald welke internet-verbinding moet worden gebruikt om verbinding met het internet te maken.

Als tip krijg je dan om na afronding via het configscherm zelf via Netwerkverbinding er een te installeren.

Ik heb dit geprobeerd via de CDrom van Wanadoo Cable.
Bij het installeren van de modemsoftware krijg ik dan de foutmelding: Your PC must have an Ethernet netwerk adapter with a TCP/IP binding.

Het probleem volgens mij is dus dat er geen TCP/IP binding is. Hoe kan ik die zelf aanmaken?

De PC heeft on board een Netwerkcontroller maar er is ook een WLAN en Bluetooth. Kennelijk is drie teveel en maken ze het XP te moeilijk om te kiezen.

Herkent iemand het probleem en weet je dan misschien ook hoe het is op te lossen?
 
Geplaatst door Nigten
Kennelijk is drie teveel en maken ze het XP te moeilijk om te kiezen.
Daar ligt het niet aan, al heb je er 10 van. Gewoon die netwerkkaart te activeren, waar daadwerkelijk ook een utp-kabel verbonden is.

Dennis.
 
Je netwerkkaart is niet goed geinstalleerd.
XP kan iig geen moeite met de 3 verschillende apparaten hebben.

kijk eens in apparaat beheer of daar uitroeptekentjes bestaan,
 
Probleem verholpen

Via de technische dienst van Medion is het probleem verholpen. Ik heb van hun een netwerkadres opgekregen dat ik handmatig heb ingevoerd bij de netwerkkaart. Na het herstarten van de PC kon ik handmatig een werkende verbinding maken. Bij de standaardverbinding staat nog steeds het uitroepteken, maar dat deert me niet echt. Ik kan internet op en daar ging het om.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan