internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farbak

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2001
Berichten
198
Ik gebruik Ziggo-kabelinternet (zonder router).
Pas een nieuwe computer gekocht maar kreeg hiermee geen verbinding met internet.
Aanduiding: onbekend netwerk, alleen lokaal.
Met een andere computer krijg ik wel internet. Aanduiding:Netwerk, toegang lokaal + internet.
Nieuwe computer naar leverancier teruggestuurd maar krreg gemeld dat er geen internetprobleem bestond.
Wat nu ?
 
je zult de modem 10 tot 20 minuten uit moeten zetten.

je modem slaat het mac adres van de computer op.
 
Als je oude provider @home was (voordat het overging in Ziggo) wordt het mac adres van je computer niet opgeslagen door het modem maar bij de provider zelf. @home maakt ook gebruik van hostname filtering. dit betekent dat je computer ook een bepaalde naam nodig heeft om verbinding te maken met internet. deze staat in de brief die @home stuurde bij het afsluiten van het abonnement

dus als je vroeger @home had zul je de provider moeten opbellen en vragen of ze het mac adres willen resetten

Als je oude provider casema, multikabel was ofzo of je hebt het abonnement afgesloten na de overgang naar Ziggo dan is het inderdaad je modem een tijdje uitzetten
 
Bedankt, de modem 20 minuten uitzetten helpt.
Maar nu kan ik met de andere computer niet meer op het internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan