• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interpoleren van waarden in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

subtiel15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Berichten
2
Goedemorgen,

ik ben bezig met het programmeren van een EPC bestand in Excel wat over het algemeen redelijk lukt. Nu loop ik vast op het volgende:

Kolom (IC48:IC53) geeft de verhouding warmtevraag/zonaanbod weer en Rij (ID48-II48) de verhouding warmtebehoefte/zonaanbod.

Nu wil ik dat de waarde in cel B50 tussen IC51 en IC52 ligt en de waarde die in cel B51 ligt tussen Rij IF48 en IG48 interpoleert met de index (ID49:II53)

Zou iemand mij hierin kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!
Groet, René
 
Laatst bewerkt:
Misschien helpt het / nodigt uit om er een voorbeeld bij te doen

groet, Romé
 
Daar heeft u inderdaad gelijk in. Bijgaand het probleem. De bovenste waarde in de linkerkolom geeft de waarde die in de linkerkolom van de tabel moet worden geinterpoleerd. De onderste waarde in de linker kolom geeft de waarde die in de 2e rij van boven moet worden geinterpoleerd.
 

Bijlagen

  • Excel.JPG
    Excel.JPG
    29,4 KB · Weergaven: 159
Hoi René,
Ik vind je plaatje niet echt verhelderend. het zou makkelijker zijn om een Excel bestandje bij te voegen.
Heb je overigens al de zoekfunctie gebruikt? er zijn al meerdere vragen over dit onderwerp behandeld en opgelost.

groet, Romé
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan