interpretatie website statistieken HELP HELPMijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

demol007

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Berichten
145
Omdat ik meer dan 2 gig per maand aan dataverkeer had voor een relatief kleine site, heb ik gevraagd aan mijn provider (www.yournamewebhosting.nl) om wekelijks logfiles klaar te zetten voor mij. Deze logfiles bekijk ik met OpenWebscope.
Aan de hand daarvan heb ik enkele wijzigingen doorgevoerd die al dan niet effectief zijn.
Effectief : het woord "banner" verwijderen.
Niet effectief : directory "images" vervangen door directory "plaatjes".
Maar het dataverkeer blijft hoog en ik kan helaas alleen maar gissen naar een eventuele oorzaak omdat ik niet weet of ik de statistieken goed interpreteer.

Kan iemand, asjeblieft-op-de-blote-knietjes, een blik werpen op de laaste gegenereerde logfils ?! Ik heb het in html formaat op de site zelf gezet. Dit is het adres :
http://www.trotsopmijntuin.com/stats_04.html

Waar komt dit verkeer toch vandaan (uit de USA, ja, en dan)? Zijn het zoekmachines (ik zie google opduiken)? Is het omdat het een .com site is, niet een .nl site (dus veel USA)?

Alvast hartelijk dank !
 
Kennelijk worden je plaatjes veel gebruikt, soms kun je voorkomen dat jouw plaatjes worden gebruikt in andere sites terwijl het dataverkeer wel op jou neerkomt.

Je kunt dit doen door in .htaccess iets te plaatsen, maar ik denk niet dat je bij dat bestand kunt komen. Vraag je provider om hulp.
 
Bedankt voor je antwoord.

Ik had inderdaad ook het idee dat de plaatjes heel veel gebruikt worden. Maar dat was bij de vorige versie van de site ook . Toen had ik hele andere plaatjes met hele andere namen.

Ik kan wel gewoon aan het .htaccess bestand. Dus als je mij een tip kan geven waar ik kan leren hoe dit kan gebruiken om de "misbruik" van mijn jpg's te vooromen, graag !!
Sites, boeken, handleidingen, whatever.

Is het een optie om van .com naar .nl over te stappen ?
 
duidelijke beschrijving

Via http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/ heb ik een duidelijke beschrijving gevonden.

Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan