• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=interval()

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gotty,

Je moet de 4 cellen (A13 t/m A16) eerst selecteren en daarna pas de formule afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.

Succes.
 
yabbadabbadoo!!!

Heel erg bedankt. Dan kan ik daar nog even mee oefenen.
 
Bij mij lukt het wel volgens de uitleg van microsoft select A13:A16 > F2 > formule > Ctrl Shift Enter , soms doet excel niet wat jij wil dat het zou moeten doen :eek:
 

Bijlagen

  • 11_nieuw_probleem_met_interval.xls
    16,5 KB · Weergaven: 21
Ik heb uit de cursus overigens al wel opgemaakt dat het met deze formule de bedoeling is om elke unieke klant te tellen.

Gotty,

Ik gebruik deze formule om de unieke gegevens te tellen.

Is stukken korter en overzichtelijker.

Code:
=SOM(1/AANTAL.ALS(A1:A7;A1:A7))

Ook afsluiten als matrixformule.
Misschien heb je er iets aan.
 

Bijlagen

  • 01-06-09.xls
    13,5 KB · Weergaven: 16
Gotty,

Ik gebruik deze formule om de unieke gegevens te tellen.

Is stukken korter en overzichtelijker.

Code:
=SOM(1/AANTAL.ALS(A1:A7;A1:A7))

Ook afsluiten als matrixformule.
Misschien heb je er iets aan.

Dankjewel, ik zal er later naar kijken, vandaag druk geweest met de huishouding en bij mijn ouders op de hond gepast, en daar heb ik nog wat uitgeprobeerd en vond ik dit bestand op internet en hier wordt heel goed uitgelegd wat de interval nou precies is, dus ik ben weer een eind verder.
 
Dat is inderdaad een logischere oplossing, maar je moet er maar opkomen met die 1/. Maar wel slim.

Nou jongens, ik wou het hier bij laten, dank jullie wel voor alles en tot in het volgende topic :thumb:.
 
Oki doki : het beste , we lezen het wel .
Suc6 met de cursus excel 2003
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan