intra

Status
Niet open voor verdere reacties.

PVsharing

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
hallo,

Sinds gisteren heb ik windows 98 opnieuw geinstalleerd op mijn computer. Ik heb internet explorer 6 service pack 1 geinstalleerd. maar ik zit nu continu op het intranet en niet op internet. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan wijzigen

peter

Andere startpagina instellen? Ga naar de site die je elke keer wil zien als je je browser start en ga via extra > internet-opties naar startpagina en kies "huidige gebruiken".

Martijn

Kun je niet bij extra, internetopties, programma's onderaan aanvinken dat internet explorer je standaard browser is? Of zit ik nu slap te l*llen en werkt dat helemaal niet zo?

Aangezien je het hebt over een intranet, praat je mischien over een bedrijfsnetwerk met een proxyserver? Kijk eens of je de proxy instellingen goed hebt opgegeven. In internet explorer klikken op extra -> internet opties -> verbindingen -> LAN instellingen. Daar kan je een proxy server invoeren.

Ik denk dat je het hebt over wat je rechts onderin ziet staan. Daar staat dan normaal Internet en nu toevallig Intranet. Dit heeft niets maar dan ook niets te maken met de hoeveelheid en diversiteit aan pagina's die je kunt bezoeken. Het heeft te maken met de mate van beveiliging waarop IE ingesteld is.
Het is dus in feite niets ergs, je kunt nog steeds alle webpagina's bezoeken als je daar normaal gesproken toegang toe hebt. Wil je het wel wijzigen naar Internet, dubbelklik dan op dat icoontje rechts onderin en kies uit de balk 'Internet' uit en doe OK.

Hallo,

Idd pc fixer dat was het, nu staat er weer internet rechts onderin.
Bedankt voor je hulp.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan