Intranet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Beste forumleden,

Heb vandaag eens een oude pc gepakt om een intranet te maken (was dit al een tijdlang van plan).
PC met win 7
Xampp erop (draai ook)
Dit draait allemaal netjes
IP 192.168.178.100

Maar hoe benader ik nu deze PC
localhost werktniet
192.168.178.100/localhost wil ook niet
192.168.178.100/Xampp krijg ik het welkoms scherm van Xampp.
192.168.178.100/Xampp/htdocs/project (project is het programma wat ik wil testen) werkt ook niet

Wat doe ik nu verkeerd??

Graag jullie hulp.:thumb:

Hoi Tijs,

Helaas werkt ook niet.

Firefox kan geen verbinding maken met de server op localhost.
:o

Heb je wel een (dummy) index.htm en index.html pagina in de Documentroot van je XAMP server staan?

Tijs.

Nee

Maar de hoeft toch niet als je een programma opstart die webbased is omdat daar toch een index.php in zit.

Of zie ik dit verkeerd.

Als ik namelijk op de "webserver" zelf ben dan start ik dit programma op met localhost/project .

Om php werkend te maken moeten aanpassingen worden gedaan in het standaard Apache configuratie-bestand. Geen idee welke variant Apache configuratie-bestand Xampp heeft.
Ga eerst eens testen met een index.htm en index.html bestand in die Documentroot map of die te openen zijn. Werkt dat wel, dan kun je gaan werken aan het werkend maken van (de aanroep van) php in het configuratie-bestand.

Tijs.

Dan moet je (dus) nu gaan kijken in het Apache configuratiebestand hoe php werkend te maken.

Je kunt (natuurlijk) eens beginnen met het rechtstreeks aanroepen van index.php: http://localhost/index.php
Je merkt dan vanzelf wel wat de XAMPP met die aanroep doet.

Tijs.

Krijg nu een XAMPP scherm met logo en taal keuze.
En dan bij taal keuze "Nederlands" kom ik in een info scherm van XAMPP.
Dus dat werkt allemaal goed zou ik zeggen.:)

Ik kom er maar niet uit.:confused:

Heb met google nog verder gezocht, en bij de meeste antwoorden moet ik nu via http://localhost/project verbinding krijgen met met project programma wat op de server zelf werkt.

Wat kan het nu nog zijn?????

Ik hoor het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan