Invalid IMEI mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

FIRREBALL

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
hallo,

na een half jaar had ik wel erg veel apps op me mobiel staan en koos de optie factory reset om gelijk de mobiel op te schonen.
echter heeft hij wel veel gereset zo blijkt ook toen ik hem weer aan wou zetten dat hij me simkaart niet meer pakte en aangaf invalid IMEI.
na wat onderzoek ben ik te weten gekregen dat mijn mobiel dit nummer heeft veranderd in een verkeerd niet bestaand IMEI nummer.
ik heb wel de echte IMEI nummer nog die heb ik laten checken en die is ook nog valid. streepcode etc heb ik daarvan ook nog.
Hoe kan ik dit nummer weer veranderen zodat mijn mobiel weer gaat werken?

Met Vriendelijke Groet,

Diederik

Hallo diederik heb je iets meer zodat helpers je beter kunnen helpen, merk, type enz enz.

Het is wel degelijk relevant, omdat aanpassen van de IMEI in principe "onmogelijk" is. Een apparaat dat via een interne functie zoals een factory reset de IMEI veranderd voldoet niet aan de Europese (en waarschijnlijk internationale) regels voor de uitgifte van een GSM licentie.

Zelf aanpassen van de IMEI is op sommige telefoon mogelijk, maar het werkelijk aanpassen is in veel landen illegaal. De wetgeving specifiek in Nederland ken ik zo echter niet.

Dit hoort in principe onder garantie, zelfs als de telefoon ouder is als twee jaar.

Het is wat wampier zei inderdaad zo. Dus ga er maar mee naar de winkel voor reparatie.

ja ga ik proberen al weet ik niet zeker of ze het daar kunnen verhelpen, want het is een f602 android uit amerika

Firrebal nog even dit ter info.
Hoe kan ik achter het IMEI nummer van mijn toestel komen? Elk GSM-toestel heeft een uniek "IMEI nummer",waarmee het toestel is te identificeren. Het is een soort serienummer van hettoestel. Als je het toestel wilt verzekeren zal het IMEI nummer gevraagdworden.
Je kunt het IMEI nummer opvragen door de volgende code in tetoetsen op je mobiele telefoon: *#06# Daarnaast staat het IMEI nummer altijd opde verpakking van de telefoon. En staat je IMEI nummer dan niet achter jebatterij. :) ;)

ja klopt maar dat IMEI nummer wat op de telefoon staat heeft hij niet meer als ik het opvraag met die code of welke app dan ook geeft hij invalid IMEI aan of gewoon een leeg vak

Ja jammer dat dacht ik al. Je kunt beter laten repareren in de winkel en misschien wel via internet. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan