invalid or corrupt jarfile

Status
Niet open voor verdere reacties.

donderse

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen te programmeren in java en kom gelijk bij het eerste programma een probleem tegen.
Ik heb het eerst als applet gemaakt dan werkte het prima maar nu wil ik een applicatie maken heb het gecompileerd maar als ik het jarfile wil uitvoeren krijg ik een invalid or corrupt jarfile melding.
Hoe krijg ik de applicatie goed aan de gang?
Vast bedankt!

Is het wel een jar bestand?
Als je een java bestand compileert krijg je normaal gesproken een class bestand. Je kan dit weliswaar in een jar bestand zetten, maar dat is alleen zinvol als je meerdere class bestanden hebt.
Overigens is een jar bestand gewoon een zip bestand. Kijk anders eens of je het jar bestand kan openen met een zip programma. Zo niet, dan is het geen jar bestand. Dan is het waarschijnlijk een class bestand die je kan uitvoeren met "java <naam van class bestand, zonder de class extensie>" (zonder aanhalingstekens en je moet het bestand hernoemen zodat het de class extensie heeft).

Ja klopt het is een class bestand wat ik probeer te openen.
Maar dan krijg ik dus die melding.

Ik denk dat ik al weet hoe het komt ik heb in mijn programma geen venster mee geprogrammeerd.
Zie hieronder:
public class Hallo {
public static void main(String[] args) {
System.out.println("Hallo");
}

Dan heb ik nog een vraag moet je een programma altijd openen via Opdrachtprompt (in windows)?

Laatst bewerkt:
je hoeft geen venster te maken.
je kunt een .bat bestand maken.

Een bat bestand?
Hoe doe je zoiets dan?
Ik begin net dus dat soort dingen moet je me even mee helpen alsjeblieft.

Laat maar is al gelukt.
Dus .bat file maken met java Hallo erin en viola
Kun je ook een plaatje gebruiken om je .bat file op te leuken?

Laatst bewerkt:
ik bedoel dat je je .bat bestand je java bestand uit laat voeren. dus in je .bat voer je dan gewoon dezelfde regel in die je zelf in zou voeren in opdrachtspromt en dan heb je een doubleclickable

Ja daar was ik inmiddels achter maar kun je ook een plaatje gebruiken om je .bat file op te leuken?

i donno, je kunt ook een simpele c++ app maken die je java app op start ( dan kan het iig wel )

Ja kan wel dan moet je het .bat bestand omzetten naar een .exe bestand met gratis te downloaden software door een .ico bestandje toe te voegen.
Maar als ik een Executable Jar File maak kan ik deze draaien zonder .bat bestand.
En hierbij is het zeker niet mogelijk om daar een ander icoontje voor te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan