Invalid System Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Ik heb hier een Toshiba Satellite 1800 Laptop met Windows ME. Bij het opstarten van de LapTop krijg ik de melding Invalid System Disk .............Replace the disk and press any key.

Volgens mij probeert hij op te starten vanaf Station A [ zo te horen ]

Ik zou kunnen proberen om in de BIOS station A uit te schakelen maar kan niet in de bios komen.

Enig idee ???

Maak eens je cdrom schoon, werkt het nog niet dan is
op de één of andere manier is je complete windows installatie corrupt geraakt.
Zorg dat je een bootdiskette bij de hand hebt. Deze kan je hierrr http://www.bootdisk.com/ downloaden.
vervolg de pc aanschakelen, en direct na het aanzetten op de del toets drukken om in de BIOS van de pc te komen (bij sommige pc's is het ook wel de spatiebalk of F1 toets. Mocht je er echt niet uitkomen, hou dan een toets ingedrukt en zet dan de pc aan, en houdt deze toets ingedrukt. Dan geeft de pc meestal een melding van een niet goed werkend toetsenbord, en dan zegt hij hoe je de BIOS in kan komen)
In de BIOS wordt het wat lastiger, aangezien er nogal veel verschillende zijn. Bij mijn BIOS ga ik naar "advanced options"en daar kan ik ergens de "bootsequence"aanpassen. Ik zet dan mijn floppy drive als first bootdevice.
Dan opslaan en de BIOS afsluiten, opstartdiskette erin en je pc boot in DOS.
(wel opstarten met CD-Rom ondersteuning)
doe dan de CD in de speler en typ
D: *enter*
setup.exe *enter*
(drive letter kan verschillen. 't kan ook E of F zijn of nog een andere letter)
en dan Windows er opnieuw overheen installeren.

Reactie

Helaas, ik kan niet in de BIOS komen. Hij blijft de melding "Invalid System Disk .............Replace the disk and press any key" geven. Welke toets ik ook probeer.

Ik heb hem gekregen van iemand die er ook niet uit kon komen, volgens de winkel waar hij hem heeft laten repareren was / is het moederbord kapot. Hij geloofde dit niet maar volgens mij moet ik maar eens op zoek naar een ander Mb.

Niet voor alles is een oplossing maar wel een verlichting

Als ie probeert te starten vanaf a:\ moet je eens een bootable diskette proberen. Als de computer dan wel op start is er iets mis met je HD of met de ide poort.

Reactie

Cor

Een bootdisk heb ik al geprobeerd. Na het voltooien daarvan begint hetzelfde verhaal opnieuw.

Wat je zegt over de HD zou wel eens kunnen kloppen want 9 van de 10 keer start hij niet eens op, maar hoor je een tik [alsof hij vastslaat ]

Ik zal morgen eens informeren bij een winkel in de buurt.

Haal dan je HD er eens uit, en probeer te booten met flop.
Als ie het dan wel doet weet je vrijwel zeker dat ie kaduuk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan