invalid system disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

shakyra1603

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo allemaal,
Na trouwe dienst is gisteren mn tulip laptop met wme er mee gestopt, wilde hem opstarten en gaf aan invalid system disk.
snap er niks van sávonds gewoon netjes afgesloten en volgende dag niks meer.
nou ben ik de orginele software kwijt en heb ik dus een probleem hoop dat ie nog teredden is, heb al wat adviesen gehad zoals via bootdisk.com diskette downloaden maar deze doe ik dan in mn laptop en ga via setup opstarten vanaf diskette en dan zegt ie verwijder diskette en druk op toets heb ook een diskette gekregen van een collega met xp dan kent ie de schijf wel maar geeft hij aan invalid keybrd code heb ook een virus programma geprobeerd maar deze vindt ook niks
kan iemand mij hier helpen???

Ok, ik ben bang dat je toch even opnieuw zal moeten beginnen.

Download een goede bootdisk van 98SE. Klik

Klik op het woord "bootdisk" van de bovenste regel (begint met "Dos") in het 2e scherm pak je de 10e van boven (Windows 98 SE OEM)

Als je het hebt binnengehaald stop je een lege diskette in de A-drive en pak je het bestand uit naar A.

Zorg er ook voor dat in het bios van de laptop, opstarten van diskette als EERSTE bootoptie staat genoemd.

Als deze 2 dingetjes zijn gebeurd, laat het dan maar even weten, dan gaan we verder.

hey
heb hem gedownload en hij doet het ook nog, zit nu in de w98 startup menu en nu??
heb de cd-rom niet meer dus keuze 1 kan niet

Tja, als je de CD van ME niet meer hebt dan wordt het lastiger. Zit er wel een sticker met licentienummer op de laptop? Zo ja, dan kun je een willekeurige CD van iemand lenen of downloaden en die gebruiken.

Even helemaal los van de diskette:

Je hebt al geprobeerd de F8 tijdens het aanzetten in te drukken (veilige modus?)

heb f8 al geprobeerd tijdens het opstarten lukt niet
heb idd geen cd hier liggen, heb wel de sticker met de code maar weet niet waar ik zo'n cd kan downloaden??

Dat mag op de Helpmij niet geschreven worden, maar een advies zou kunnen luiden:

op dezelfde plaats / plaatsen als waar je muziek, films of games vindt................

Als jij niet behoort tot de categorie personen die een van die dingen download, dan moet je even bij een bevriende relatie informeren hoe je dat aanpakt.

Ik ga maar ff in de rondje bellen
alvast bedankt

heb me echt al rot gezocht waar ik wme kan downloaden maar vindt niks

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok,

en als je 'm dan hebt, dan doe je het volgende:

start met de bootdisk en als op je scherm staat te knipperen:

A:>

formatteer je eerst de hdd middels

format C:

Vervolgens stop je de ME CD erin en type je in het scherm

D:

waarbij ik er vanuit ga dat D de CD speler is in je laptop. Het kan zijn dat er tijdelijk een "Drive-letterprobleem" is op je laptop. Reageert íe dus niet op D: ga dan het hele alfabet af totdat de laptop reageert;
E:
F:
etc. etc.

als dan op enig moment in beeld komt

D:

(m.a.w. je hébt toegang tot de schijf)

dan type je SETUP

gevolgd door een Enter.

Nú moet de ME installatie gaan draaien.

Laatst bewerkt:
valt me van je tegen dat jij dat promoot:(

er is helemaal niets mis met het downloaden van een programma als je de officiele key bezit.............. maar het schijfje kwijt bent.

Probleem is vaak dat je op twijfelachtige sites uitkomt waar ook cracks worden meegeleverd en dán wordt het een ander verhaal.

Laatst bewerkt:
nou maar ff zoeken waar ik hem kan downloaden heb de licentie sticker nog dus mag het wel denk

....................op de marktplaats zie ik ME staan, voor 7,50 tot 25 €

maarre, houd óók rekening met een overleden harddisk en dan is de aanschaf van ME zinloos.
De hdd van zo'n oud beestje vervangen is natuurlijk niet rendabel, tenzij je een handige kennis hebt die dat even voor je kan regelen.

Laatst bewerkt:
Laptopje is wel oud ja zo'n zeven jaar nu maar hard disk is pas anderhalf jaar oud en heb toen alles door een oude vriend laten overzetten "was toen ook al cd kwijt"
maar kan niemand ff linkje naar me mailen waar ik deze wme kan downloaden

Ik denk dat je voor een tientje of zo, "tig" keer sneller 't ding op de Marktplaats koopt, dan dat je uren aan het downloaden bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan