CamJacobus
Verenigingslid
- Lid geworden
- 29 mrt 2016
Goedemorgen,
Ik gebruik onderstaande code om meerdere afbeeldingen op een bepaalde volgorde in mijn Excelbestand toe te voegen. Zie bijlage voor het betreffende onderdeel van het bestand. De macro doet zijn werk, alleen wordt de verhouding van de afbeeldingen aangepast aan het celformaat. Ik wil dat de hoogte van de afbeelding wel wordt aangepast aan het celformaat, maar de breedte moet in verhouding blijven met de originele verhouding. Hoe doe ik dat?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Jaco
Bekijk bijlage test.xlsm
Ik gebruik onderstaande code om meerdere afbeeldingen op een bepaalde volgorde in mijn Excelbestand toe te voegen. Zie bijlage voor het betreffende onderdeel van het bestand. De macro doet zijn werk, alleen wordt de verhouding van de afbeeldingen aangepast aan het celformaat. Ik wil dat de hoogte van de afbeelding wel wordt aangepast aan het celformaat, maar de breedte moet in verhouding blijven met de originele verhouding. Hoe doe ik dat?
Code:
Sub Invoegen_afbeeldingen()
Dim PicList() As Variant
Dim PicFormat As String
Dim Rng As Range
Dim sShape As Shape
On Error Resume Next
PicList = Application.GetOpenFilename(PicFormat, MultiSelect:=True)
Sheets("Bijlage fotorapportage").Select
Range("A8").Select
xColIndex = Application.ActiveCell.Column
If IsArray(PicList) Then
xRowIndex = Application.ActiveCell.Row
For lLoop = LBound(PicList) To UBound(PicList)
Set Rng = Cells(xRowIndex, xColIndex)
Set sShape = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(PicList(lLoop), msoTrue, msoCTrue, Rng.Left, Rng.Top, Rng.Width, Rng.Height)
xRowIndex = IIf(xColIndex >= 5, xRowIndex + 3, xRowIndex)
xColIndex = IIf(xColIndex >= 5, 1, xColIndex + 2)
Next
End If
End Sub
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Jaco
Bekijk bijlage test.xlsm