Danielle22
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mei 2007
Hallo allemaal,
Ik gebruik sinds kort deze macro:
Deze code kijkt in de range J1:J2780 waar er een link staat naar een afbeelding en zet deze afbeelding in kolom Q op dezelfde regel van waar de link staat. Dit werkt goed alleen worden er regelmatig regels verwijderd of toegevoegd en dan moet steeds de range aangepast worden (een gehele kolom als range gebruiken is helaas niet mogelijk).
Is het ook mogelijk om de code zo te maken dat wanneer in kolom H een 1 staat dat dan de afbeelding wordt toegevoegd, zodat ik geen range meer hoef te gebruiken?
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.
Groetjes,
Danielle
Ik gebruik sinds kort deze macro:
Code:
Sub AfbeeldingLUSGroep1()
Sheets("Test").Select
Dim N As Object, ws As Worksheet, l As Double, T As Double
Set ws = ActiveWorkbook.Worksheets("Test")
For Each cl In ws.Range([B]"J1:J2780"[/B]).SpecialCells(2) 'zoek de afbeeldingen in de range
If Right(cl, 4) = ".jpg" Then
With cl.Offset(, 7): l = .Left: T = .Top: End With 'ofset waarde is naar welke kolom
Set N = ws.Pictures.Insert(cl.Value)
With N: .Left = l: .Top = T: End With
End If
Next cl
End Sub
Deze code kijkt in de range J1:J2780 waar er een link staat naar een afbeelding en zet deze afbeelding in kolom Q op dezelfde regel van waar de link staat. Dit werkt goed alleen worden er regelmatig regels verwijderd of toegevoegd en dan moet steeds de range aangepast worden (een gehele kolom als range gebruiken is helaas niet mogelijk).
Is het ook mogelijk om de code zo te maken dat wanneer in kolom H een 1 staat dat dan de afbeelding wordt toegevoegd, zodat ik geen range meer hoef te gebruiken?
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.
Groetjes,
Danielle