• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen afbeeldingen via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
@molly

Kun jij testen of deze in jouw versie funktioneert ?

Dank

Code:
Sub M_snb_pict()
  For Each it In Blad1.Hyperlinks
     With Blad1.Pictures.Insert(it.Address)
        .Top = 5 + (Blad1.Shapes.Count - 1) * 85
        .Left = 300
        .Height = 80
        .Width = 80
     End With
  Next
End Sub

In de versie. Microsoft Office 2016 Professional Plus
fout 1004 Door de toepassing of door object gedefinieerde fout.

Laatst bewerkt:
@ snb,

Met ernstige vertraging wegens niet meer in buurt van pc vertoefd: jouw code uit #21 geeft ook foutmelding 1004 in Office Professional Plus 2019. In tegenstelling tot die bij AD1957 luidt ze "Eigenschap Insert van klasse Pictures kan niet worden opgehaald".

Ik neem ook graag afstand van mijn eerdere bedenking dat een omweg via comments onaangenaam aanvoelt, vooral omdat het er momenteel op lijkt dat de enige andere manier een omweg via lokaal opslaan impliceert, zoals in de bijlage van de openingspost.
Voor de lol wil ik het wel nog eens opnieuw bekijken, we verwachten nu eenmaal dat het anders moet kunnen...

@AD, @Molly

Dank beiden voor de informatie.
Blijkbaar weer een voorbeeld van 'verbeteringen' in Office door MS, die bestaan uit het verwijderen van simpele, handige methodes.
Ik blijf voorlopig maar bij mijn Office 2010.

Aanvulling:

Het zou ook aan deze instelling kunnen liggen:
Code:
Sub M_snb()
   MsgBox Application.DefaultWebOptions.LoadPictures
End Sub

2e Aanvulling.
Misschien werkt deze wél meteen:
Code:
Sub M_snb_text()
   For Each it In Hyperlinks
        Blad1.Shapes.AddTextbox(1, 250, 5 + Blad1.Shapes.Count * 65, 60, 60).Fill.UserPicture it.Address
   Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Laten we dit topic maar verder voor wat het waard is. Volgens onze informatie is TS ondertussen geholpen door een medewerker van PC Helpforum.be (waar dezelfde vraag werd gesteld). Dit om er voor te zorgen dat de medewerkers hier op Helpmij zich verder niet suf piekeren over dit (opgelost) probleem :p:p

Werkt allemaal prima hier in office 365, ook eerdere varianten van snb.

@ snb,

DefaultWebOptions.LoadPictures True of False maakt geen verschil.
M_snb_text() werkt inderdaad meteen, ook in 2019.

@epak

Dank voor je signaal.

@JEC, @AD en @Molly

Dank voor de feedback.
Blijkbaar is het consistent houden van Officeversies voor MS geen prioriteit.
Opmerkelijk dat het dan in 365 weer wel werkt.
Ondertussen heb ik er veel van geleerd: de afbeeldingenlaag van Excel bevat blijkbaar 3 soorten objecten: shapes, Pictures en achtergronden in de vorm van afbeeldingen.
Dat die ook rechtreeks vanaf een weblokatie konden worden opgeroepen was mij niet bekend. Daarom gebruikte ik ook altijd de omweg van het downloaden en lokaal opslaan van de afbeeldingen via de xml.http bibliotheek.
Als er nog handige suggesties zijn in dit thema zie ik ze graag.

Ik heb de moderator en beheerder van PC-helpforum.be erop gewezen dat de bijdrage van @dotchiejack gejatte code uit dit forum is. Ik heb ze gevraagd die bijdrage te verwijderen en in plaats daarvan een link naar deze draad in dit forum te plaatsen.
Beiden zijn lid van dit forum.
Er is niet aleen een etiquette binnen fora, maar ook tussen fora.

@epak
Dank voor je signaal.

Graag gedaan ! Het was na een PB van TS dat wij hebben vastgesteld dat het probleem was opgelost, niet nà een suggestie hier op Helpmij. Het lijkt dan ook ontzettend vreemd dat dit een "gejatte" oplossing zou geweest zijn, anders was dit probleem al eerder opgelost met de hier voorgestelde opties.

Ik heb de moderator en beheerder van PC-helpforum.be erop gewezen dat de bijdrage van @dotchiejack gejatte code uit dit forum is. Ik heb ze gevraagd die bijdrage te verwijderen en in plaats daarvan een link naar deze draad in dit forum te plaatsen.
Het topic op PCH is inmiddels afgesloten ... maar helaas niet op basis van dit verzoek, maar om andere redenen. Wat meteen betekent dat de bijdrage verwijderd is én er dus geen link naar dit forum zal geplaatst worden.

Er is niet aleen een etiquette binnen fora, maar ook tussen fora.
Bij etiquette hoort uiteraard ook het taalgebruik ... en voor "jatten" kan je wel wat beters verzinnen, niet. En wat de etiquette tussen fora betreft, leert de geschiedenis ons dat Helpmij niet meteen het best geplaatst is om daar opmerkingen over te maken. Maar dat verhaal is te lang om hier uit de doeken te doen :confused:

Ik vermoed nu dat epak in Helpmij pake in het andere forum is.
Dan kun jij sjekku of zijn suggestie vooraf ging aan mijn suggestie in deze draad om de achtergrond van een comment als tussenstap te gebruiken.
Heb jij een betere term voor jatten, en verandert dat iets aan het beschreven gedrag ?

Ik vermoed nu dat epak in Helpmij pake in het andere forum is.
Goed gevonden, maar blijft een belachelijke reactie ... want het is ekap op dat andere forum :p

Dan kun jij sjekku of zijn suggestie vooraf ging aan mijn suggestie in deze draad om de achtergrond van een comment als tussenstap te gebruiken.
Lees deze zin nog eens na ... en probeer dan eens uit te leggen aan normale mensen wat je eigenlijk bedoelt ???

Heb jij een betere term voor jatten, en verandert dat iets aan het beschreven gedrag ?
Je zal eerst eens moeten bewijzen dat dit "gestolen" is ... en misschien was het wel "zelf ontworpen", "zelf gevonden" of gewoon toevallig via een zelfde spoor naar een oplossing toe gewerkt. Dat is héél wat anders dan "jatten". En in het woordenboek kan je nog heel wat alternatieven vinden, nadat je dat bewijs geleverd hebt.

Ik zou me gevleid voelen als mijn code ergens anders opdook :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan