• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen in bestaande fomule

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dwaze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwaze

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Geacht Forum,

Is het mogelijk om nog een formule toe te voegen aan een bestaande?

Als voorbeeld C51 met deze formule

Code:
=ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="a");KIEZEN(A51;"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit");ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="b");KIEZEN(A51;"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis");ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="c");KIEZEN(A51;"thuis";"uit";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"uit");ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="d");KIEZEN(A51;"uit";"thuis";"thuis";"uit";"uit";"thuis";"uit";"uit";"thuis";"thuis");ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="e");KIEZEN(A51;"thuis";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"uit";"thuis";"uit";"uit";"thuis");ALS(EN(A51>0;A51<11;C35="f");KIEZEN(A51;"uit";"thuis";"uit";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"thuis";"thuis";"uit");ALS(A51="*";"vrij";"")))))))

Het doel is om C34 te veranderen van Lan(delijk) naar Afd(eling) of andersom, omdat het schema niet gelijk loopt.
Daardoor moet C51 het schema hebben van A51:A64 naar B52:B64 of andersom.

Ik kom hier niet uit, dus zou ik hier erg blij mee zijn.

formule.png

Bekijk bijlage proefje.xlsx

Laatst bewerkt door een moderator:
PHP:
=IF(OR(C35="a";C35="c";C35="e");IF(ISEVEN(A51);"uit";"Thuis");IF(OR(C35="b";C35="d";C35="f");IF(ISODD(A51);"uit";"Thuis");IF(A51="*";"vrij";"")))

Ik denk dat je de bestaande formule kunt vervangen door deze.
Wel even vertalen naar het ned
Ik heb nog niet naar de aanvulling gekeken.

Deze formule werkt niet popipipo, omdat ''uit'' en ''thuis'' niet dezelfde volgorde heeft

Bv: a ="thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit";"thuis";"uit
c = "thuis";"uit";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"thuis";"thuis";"uit";"uit

Dwaze,
- het is gebruikelijk op dit forum om bij eenzelfde onderwerp in hetzelfde topic te blijven, je had dus beter hier verder kunnen gaan:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/790179-Verkorten-van-formule

- Zoals daar al aangegeven door snb, kun je - zeker nu het aantal mogelijke combinaties sterk is uitgebreid, 1 of 2 tabellen maken met alle mogelijke combinaties. Dan kunnen er andere formules worden gebruikt; dat is eenvoudiger, en ook voor jezelf overzichtelijker. In lange formules is het ook moeilijker om fouten op te sporen.

Mijn excuses dat ik niet met eenzelfde onderwerp in hetzelfde topic ben gebleven zapatr.
Dat de formule ingewikkeld gaat worden vind ik niet erg, het is juist de kunst omdat allemaal te verwerken.
Ik hoop toch dat er een oplossing in diezelfde cel is .

Hoi Dwaze,

Ik heb jouw formule wat ingekort en ook jouw vraag er in verwerkt.
Maar kijk het even goed na. :P

Code:
=ALS(C$35="";"Vrij";ALS(EN(C$34="Afd";$B51="*");"Vrij";ALS(EN(C$34="Lan";$A51="*");"Vrij";ALS(C$34="Lan";INDIRECT("data!"&C$35&$A51+1);INDIRECT("data!"&C$35&$B51+1)))))

Ik heb een tabblad "Data"Aangemaakt. Daarin staan de gegevens van de uit en thuis wedstrijden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan