Invoegen meerdere rtf bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

damteur

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Is het volgende mogelijk.
Ik heb verschillende rtf bestanden die in een directorie staan in een keer invoegen op het eind van mijn document.
Al deze bestanden moet ik een kruisverwijziging geven zodat ik in mijn document kan verwijzen naar de juiste bladnr. (Dit is een uitgebreide uitwerking waarna ik wil verwijzen, om zo het document overzichtelijke te houden).
Nu doe ik dat door invoegen bestand (incl. koppeling met het bestand)
kruisverwijziging maken en bij het document de bladverwijziging laten zien.
Dit kost een hoop extra tijd, misschien weet iemand of dit makkelijker kan.

ik denk dat dit de enige manier is. moeten deze documenten in het hoofddocument staan? anders kan je werken met een hyperlink naar het bestand in de bepaalde directory.

steven

Reactie

Wat bedoel je met hyperlink?
Het moet een bestand zijn omdat de inhoudsopgave hier ook naar verwijst.
en het in een keer af kan drukken zonder allen andere bestanden ook nog af te moeten drukken.

Wat bedoel je met hyperlink?
een hyperlink is een verwijzing naar een bestand of internetpagina. je typt een woord, selecteert het en gaat naar invoegen hyperlink. hier moet je dan het adres ingeven. het is met de meedere uitleg geen optie voor jouw vraag.

misschien kan je werken met een hoofddocument en subdocumenten. ik heb er nog nooit mee gewerkt en kan je dus niet verder helpen. misschien kan de help dat wel.

steven

Dag Damteur,

Voordat je een bestand toevoegt aan het eind van je document onthou je op welke positie het bestand wordt toegevoegd. (Selection.Start). Na elke toevoeging ga je terug naar dit punt en zet daar een bladwijzer of zet de eerste regel (van de ingevoegde tekst) op een bepaalde opmaak waarna je later de inhoudsopmaker laat zoeken.

Gegroet,

Axel.

reactie op jouw antwoord

Sorry, dat ik niet eerder reageerde.
Ik kijk elke keer in mijn e-mail of er iemand op gereageerd heeft maar dat was niet het geval.

Wat ik nu zelf doe is het document splitsen in 2 velden.
Het onderste veld type ik de naam van het bestand in, bladwijzer en verborgen tekst.
en in het bovenste veld doe ik dan kruisverwijzing met bladnummer.

Alleen dit is een hoop werk om bijv. 20 of meerdere bestanden in te voegen.
Daarom hoopte ik dat hier een slimmere manier voor is.

damteur,

ik kan je nu ook niet verder helpen. het zal manueel werk worden. hoe kom je aan die RTF bestanden? misschien moet je vandaaruit eens beginnen denken.

dikswijls is het denken over hoe je een project aanpakt een kwestie van een paar uur, maar die win je dan naderhand weer.

groeten,

steven

reactie op het antwoord

De rtf bestanden volgen uit een ander programma. Waar je de resultaten als rtf bestand kan afdrukken.
Deze resultaten zet ik het liefst in een document, zodat naderhand ook makelijk is om een inhoudsopgave en het bestand af te drukken op papier of pdf.

Dag Damteur,

Handmatig een keer doen met de macrorecorder aan. Dat geeft al een aardige indruk hoe je VBA kunt inschakelen.

Gegroet,

Axel.

dank je voor je reactie, ik zal het later proberen en dan kom ik hier nog op terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan