Danielle22
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 mei 2007
Hallo allemaal,
Ik gebruik een macro om via een hyperlink de afbeelding in te voegen in Excel (zie voorbeeld). Ik heb nu echter een bestand waar erg veel hyperlinks in staan. Ik kopieer en plak nu steeds de volgende code:
Deze kijkt in cel A2 welke link het is en plaatst het plaatje in de cel C2. Nu kopieer ik steeds deze code voor elke hyperlink. Dus als ik 100 plaatjes heb dan kopieer ik deze code 100x en pas dan steeds de Celwaardes aan.
Kan dit ook in 1 code en met een range?
Dus als er een hyperlink staat in kolom A1 t/m A150 dat het betreffende plaatje in kolom C komt. Voor een voorbeeld zie ook de bijlage.
In het originele bestand zijn het steeds verschillende hyperlinks/afbeeldingen.
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.
Groetjes,
Danielle
Bekijk bijlage invoeren afbeelding.xlsm
Ik gebruik een macro om via een hyperlink de afbeelding in te voegen in Excel (zie voorbeeld). Ik heb nu echter een bestand waar erg veel hyperlinks in staan. Ik kopieer en plak nu steeds de volgende code:
Code:
Sub Afbeelding()
Sheets("Blad1").Select
Dim N As Object, ws As Worksheet, l As Double, T As Double
Set ws = ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1")
With ws.Range("C2"): l = .Left: T = .Top: End With
Set N = ws.Pictures.Insert(ws.Range("A2").Value)
With N: .Left = l: .Top = T:
End With
End Sub
Deze kijkt in cel A2 welke link het is en plaatst het plaatje in de cel C2. Nu kopieer ik steeds deze code voor elke hyperlink. Dus als ik 100 plaatjes heb dan kopieer ik deze code 100x en pas dan steeds de Celwaardes aan.
Kan dit ook in 1 code en met een range?
Dus als er een hyperlink staat in kolom A1 t/m A150 dat het betreffende plaatje in kolom C komt. Voor een voorbeeld zie ook de bijlage.
In het originele bestand zijn het steeds verschillende hyperlinks/afbeeldingen.
Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties.
Groetjes,
Danielle
Bekijk bijlage invoeren afbeelding.xlsm