• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegen regel op meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genux

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hey

Ik ben een rooster aan het maken.
Op het eerste werkblad hou ik de persoonsgegevens bij, de andere werkbladen zijn bedoeld voor de weken.
De namen worden op de andere werkbladen gekopieerd.
Door een regel in te voegen op het eerste werkblad, komt deze terug op de week werkbladen.
Het probleem dat hierbij is dat de gegevens (en evt. opmaak) die ik op de weekwerkbladen in heb gevuld, op dezelfde regel blijven staan en niet mee naar beneden gaan.

Selecteer je dan vóór het invoegen wel eerst alle tabbladen onderin je scherm, m.a.w. maak je ze eerst "wit" voordat je op het eerste blad een rij invoegt?

Dit werkt inderdaad wel, maar als ik in de werkbladen formules gebruik, worden deze niet mee gekopieerd.

Als jij op een enkel werkblad een rij invoegt, worden dan wel de formules meegenomen.........?

Dat wordt inderdaad niet gedaan.
Weet je misschien op welke manier dit wel mogelijk is?

Staat dit aangevinkt?

Extra > Opties > Bewerken > Extend data range formats and formulas (heb geen Nederlandse Excelversie nu ter beschikking). Het is het eerste vinkje rechts.

Wigi

Regel tussenvoegen

Dat ik het even goed begrijp: je wilt een regel tussenvoegen, tussen Joris en Kees in je voorbeeld?

En dan wil je dat op alle andere tabbladen (waar keurig door je formule de naam wel een regel zakt, dat daar dan de oorspronkelijke waarde van Kees en de rest daaronder ook 1 regel zakt?

Dat zou met VBA moeten denk ik, iets als:

HTML:
Sub RegelInvoegen()

Sheets(Array("Namen", "Week 1", "Week 2")).Select
    Sheets("Namen").Activate
    Rows("5:5").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Sheets("Week 1").Select
    Range("A4:V4").Select
    Selection.Copy
    Range("A5").Select
    Sheets(Array("Week 1", "Week 2")).Select