Ik ben een relatief eenvoudige Macro/VBA aan het maken, ik loop nu echter tegen een onverwacht probleempje aan.
Kort:
Formules en verwijzingen naar een cel op het zelfde werkblad, wijzigen wel als regel tussengevoegd word.
Verwijzingen in een cel naar de inhoud op een ander werkblad wijzigt niet in de regel die naar beneden schuift na het tussenvoegen.
(als of er een $ voor staat)
Lang:
De volgende stappen doet de macro:
Selecteer alle Werkbladen
Stelt vraag boven welk rij nummer een regel toegevoegd moet worden (Inputbox)
Selecteert betreffende regel en voegt nieuwe regel in.
Stel:
Ik geef aan regel 2 waarboven nieuwe rij ingevoegd moet worden. Regel 2 wordt dus regel 3 en regel 2 is alle cellen leeg
Gevolg:
Formule in A1 is Som(B1:F1)
Cal A2 en alle cellen op de regel 2 is/zijn leeg
Formule in A3 is Som(B3:F3)
Dit is dus helemaal goed MAAR bij verwijzingen naar celinhouden op andere werkbladen doet hij dit niet.
G1 is Blad2!A1
G2 is leeg
G3 is Blad2!A2
In G3 had ik verwacht Blad2!A3 Net als bij formules of verwijzigen binnen eigen werkblad
Waar moet ik een Spreekwoordelijk (of echt?) vinkje zetten of hoe moet ik cel of verwijzing aanpassen opdat in in G3 " Blad2!A3 " en niet Blad2!A2 automatisch na invoegen van een regel komt?
Bedankt al vast
Noudthy
Kort:
Formules en verwijzingen naar een cel op het zelfde werkblad, wijzigen wel als regel tussengevoegd word.
Verwijzingen in een cel naar de inhoud op een ander werkblad wijzigt niet in de regel die naar beneden schuift na het tussenvoegen.
(als of er een $ voor staat)
Lang:
De volgende stappen doet de macro:
Selecteer alle Werkbladen
Stelt vraag boven welk rij nummer een regel toegevoegd moet worden (Inputbox)
Selecteert betreffende regel en voegt nieuwe regel in.
Stel:
Ik geef aan regel 2 waarboven nieuwe rij ingevoegd moet worden. Regel 2 wordt dus regel 3 en regel 2 is alle cellen leeg
Gevolg:
Formule in A1 is Som(B1:F1)
Cal A2 en alle cellen op de regel 2 is/zijn leeg
Formule in A3 is Som(B3:F3)
Dit is dus helemaal goed MAAR bij verwijzingen naar celinhouden op andere werkbladen doet hij dit niet.
G1 is Blad2!A1
G2 is leeg
G3 is Blad2!A2
In G3 had ik verwacht Blad2!A3 Net als bij formules of verwijzigen binnen eigen werkblad
Waar moet ik een Spreekwoordelijk (of echt?) vinkje zetten of hoe moet ik cel of verwijzing aanpassen opdat in in G3 " Blad2!A3 " en niet Blad2!A2 automatisch na invoegen van een regel komt?
Bedankt al vast
Noudthy
Laatst bewerkt: