Invoegen vanuit internet helerare enters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo, ik heb van internet een aantal pagina's gekopieert en in word geplakt maar nu krijg je van die rare enters zoals
dit elke
keer, als ik hem op weblay-out zet staat het allemaal weer normaal maar dan print hij het nog steeds met van die enters.

Laatst bewerkt:
misschien kopieeren met rechtermuisknop>> bron weergeven

Je kopieert dan ook de code mee van de html. Plak het na kopieren eerst in kladblok, en dan nog een keer copy/paste van kladblok naar word.

Geplaatst door caveman
Je kopieert dan ook de code mee van de html. Plak het na kopieren eerst in kladblok, en dan nog een keer copy/paste van kladblok naar word.
Of kies voor plakken specilaa en vervolgens onopgemaakte tekst.

Hallo W.

Kies voor opslaan als ....
En sla de tekst op als TXT - bestand (zonder regeleinden)

Sluit het document af.

Open het TXT-bestand weer

Maak het op zoals je wilt en sla het tenslotte op als Wordbestand (DOC).

Teun

Iedere meedenker alvast bedankt voor de tips, ik ga het even uitproberen.
Als het gelukt is laat ik het even weten.

Dag W,

Nog een aanvullende opmerking c.q. tip.
Als je de knop 'weergeven/verbergen' aanklikt op de standaardwerkbalk, kan je zien waar en hoe de ENTER's (ofwel alineamarkeringen) zijn geplaatst.
Of tussen twee woorden alleen de alineamarkering wordt aangegeven, of tesamen met een spatie.

Ik handel dan alsvolgt:
Menu: Bewerken > Zoeken; tabblad 'Vervangen'
In dit dialoogvenster: knop 'Meer>>' aanklikken.

Eerst verwijder ik alle alineamarkeringen:
Zoeken: [spatie] Alineamarkering (te vinden achter de knop 'Meer>>' en vervolgens 'Speciaal'.
Vervangen door: een spatie (indien nodig)

De opmaak wordt door al die aaneen 'geschreven' tekst niet beter op. Ik doe dan het volgende:
Bij elke beeindiging van een zin (punt [spatie]) plaats ik een Enter (ofwel: alineamarkering).
Ook weer via het menu Zoeken > Vervangen.

Succes

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Ik heb notetab lite (gratis versie) gedownload, maar het is een engelse versie en ik weet niet wat "opmaak" in het engels is en kan het dan ook niet vinden.

Hallo iedereen,

Bedankt voor de tips, ik heb uiteindelijk die van Teun van Veelen gebruikt mede omdat ik de bestanden al opgeslagen had als wordbestand en zo mijn bestanden kon aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan