• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoegtoepassing verwijderen uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreXL

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo,

Wat is de tegenhanger van Addins.Add?
I wil graag, zonder een invoegtoepassing daadwerkelijk van mijn schijf te verwijderen, verplaatsen of hernoemen, deze alleen verwijderen uit de beschikbare lijst van invoegtoepassingen.
Ik kom echter Addins(naam).Remove niet tegen.

Lukt dit?

Code:
AddIns("NAAM").Installed = False

Wigi

Wim,

Dat is niet wat ik bedoel.

Hiermee maak je de invoegtoepassing inactief, het selectievakje gaat ermee uit, maar verdwijnt niet uit de lijst. Ik wil hem dus ook daar uit hebben.

Groet,
André

Helaas,
Ik heb de aangegeven code geprobeerd, maar het werkt niet.
De code heeft het over Addins("naam").Delete
het argument Delete hoort niet tot de beschikbare argumenten in Excel (maar wel in Word).
Hierdoor schiet de macro bij deze regel direct door naar de foutafhandeling.

Het is handmatig alleen mogelijk door de invoegtoepassing een andere naam te geven of te verplaatsen of evt echt te verwijderen. Als je hierna de betreffende invoegtoepassing selecteert, geeft excel een melding dat deze niet meer bestaat, en vraagt of je deze wilt verwijderen uit de lijst.

Het is handmatig alleen mogelijk door de invoegtoepassing een andere naam te geven of te verplaatsen of evt echt te verwijderen. Als je hierna de betreffende invoegtoepassing selecteert, geeft excel een melding dat deze niet meer bestaat, en vraagt of je deze wilt verwijderen uit de lijst.

Dat weet ik inderdaad, maar de vraag is hoe we dit in code moeten gieten. Behalve (Engelstalige) Excel forums op het net afschuimen zou ik ook geen andere suggestie meer weten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan