invoegvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
330
Ik wil een invoegveld maken voor bv naam adres woonplaats, dat doe ik dmv het Fillin veld. Maar dan wil ik, in de aanhef, diezelfde naam weer herhaald hebben.
Dus niet opnieuw met het Fillin veld, want dan moet ik nogmaals de naam intypen. Is hier een mogelijkheid voor? Kan ik iets koppelen?
wie helpt mij?

groetjes Marianne
 
Vroeger vaak gebruikt, maar ik geloof dat de werking in Word 2003 anders is geworden dan in vorige versies, waardoor ik het nog niet helemaal (automatisch) werkend heb.

Je hebt een tekstvak toegevoegd, wat je moet weten is en de naam van dit veld is, deze kun je vinden onder eigenschapen, (rechtermuisklik, op het tekstvak).
Van de eerste zal dit waarschijnlijk Text1 zijn.

Nu moet je een z.g. Ref aanbrengen.
Ga naar invoegen, Veld, zoek Ref op en klik deze aan, onder bladwijzer naam staan de namen van je tekstvakken.
Kies de juist en je bent klaar.

Probleem is dat deze waarde zich niet automatisch ververst als je iets in het tekstvak zet, je moet deze handmatig verversen.

Ik zoek nog even verder hoe ik dat deed, met een schakel functie of op een ander manier (macro die telkens een verversings run draaide of zo), maar dit is het principe.
 
?

De uitleg was duidelijk op femda.com
Maar toch doe ik iets fout :eek:
Ik doe het testdocument hierbij. Misschien dat je iets kunt zien?
Ikzelf gebruik trouwens in plaats van ASK Fillin, wil dat ook in combinatie met REF?
 
Niet dat ik weet. Het is ASK en REF of FILLIN. Anders heb je geen bladwijzer waarnaar je kunt verwijzen.

Vervang je FILLIN eens door ASK. Werkt het dan?
 
Nou ik had in een klein test document alleen ask velden gebruikt.
Ik heb de bijlage hierbij gevoegd, misschien kun je iets zien, waar het fout gaat. Misschien is het alleen geschikt voor exact hetzelfde gegeven en niet met dan de naam vervolgens het adres en dan de woonplaats etc ????!!
 

Bijlagen

  • test.doc
    19 KB · Weergaven: 36
Dezelfde bladwijzer

Beste Marianne,

Je structuur van de ASK en REF velden gebruik je niet goed. Je gebruikt voor Naam, Adres en Plaats dezelfde bladwijzer.

Ik heb het aangepast. Zie bijgaande afbeelding. Vergelijk deze afbeelding met jouw code (die je zichtbaar kunt maken met Alt+F9).

En dan werkt het wel.

Succes.
 

Bijlagen

  • ask-ref.jpg
    ask-ref.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 46
Je uitleg is hartstikke duidelijk maar toch krijg ik niet hetzelfde resultaat, bij mij is alleen het resultaat te zien van de REF velden. Ik heb alles gevuld met naam adres woonplaats en vervolgens CRTL A en F9 gegeven.
Wat doe ik nog verkeerd. Ik heb het resultaat in de bijlage meegestuurd.
 

Bijlagen

  • test.doc
    19 KB · Weergaven: 29
I.t.t. FILLIN toont ASK geen informatie, ontvangt alleen informatie en die kun je opvragen met REF. Dus als je ook bovenin gegevens wilt, dan ook bovenin REF.

{ASK 1 etc.}{REF askNaam}
{ASK 2 etc.}{REF askAdres}
{ASK 3 etc.}{REF askPlaats}

- andere tekst -

{REF askNaam}
{REF askAdres}
{REF askPlaats}

Dus velden onderin nog even kopieren en bovenin ook plaatsen. Dan lukt het beslist.
 
Laatst bewerkt:
FRITS, HARTSTIKKE BEDANKT !!
het werkt super, maar dat wist je al.

groetjes Marianne:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan