• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer automatisch afmaken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Caat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Caat

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Nog een vraag...

Als er al een lijst met namen is en je wilt in een andere form een van de namen invullen, hoe krijg je het dan voor elkaar dat het zelf de naam aanvult zodat je die niet helemaal hoeft in te typen?:)

Waar staat die lijst met namen? In een excel werkblad neem ik aan? En wat voor form bedoel je? Ik neem aan dat het ook gaat om een gewoon werkblad, in dat geval:

- Selecteer de cellen waar je de namen wilt invoeren,
- Data -> Validation... -> Settings -> List (selecteren),
- Selecteer als Source je lijst met namen

Als de lijst met namen in een ander werkblad staat moet je die lijst eerst een naam geven, anders kun je niet valideren.

Hoi Caatje,

Deed mijn spreadsheet niet helemaal wat je wilde?

Als je p intypt in B2 dan krijg je eerst alle namen met een p en daarna alle volgende namen met een p erin.

Of wil je vanuit deze sessie meer dan het telefoonnummer achterhalen. Het is ook mogelijk om in het lijstje dat verschijnt 1 naam te selecteren, maar ik wil wel een beetje weten wat je wil.

Jeroen

Geplaatst door jzeedijk
Hoi Caatje,

Deed mijn spreadsheet niet helemaal wat je wilde?

Als je p intypt in B2 dan krijg je eerst alle namen met een p en daarna alle volgende namen met een p erin.

Of wil je vanuit deze sessie meer dan het telefoonnummer achterhalen. Het is ook mogelijk om in het lijstje dat verschijnt 1 naam te selecteren, maar ik wil wel een beetje weten wat je wil.

Jeroen

Hi Jeroen,

Ik had de oplossing van Mieke gebruikt omdat die wat makkelijker was, maar ik mis toch die auto-invul. Dat maakt het nog makkelijker en sneller. Om duidelijk te maken wat ik bedoel heb ik een voorbeeld bijgevoegd.
Op 1 sheet staat de lijst met namen en nummers en op de andere sheet het formulier wat we printen en waar de gegevens moeten worden ingevoerd. De telefoonnummers zoekt hij op bij de naam (VLOOKUP).
Wat ik mooi zou vinden is dat als je begint met een naam te typen in het goede vak dat hij de namen zelf afmaakt. Net zoals je in excel een naam vaker invoerd en dat je het dan niet helemaal hoeft in te typen omdat het er al staat.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.

Groetjes, Caatje :)

Bijlagen

Hoi Caatje,

Ik begrijp nu wel wat je wil. Een oplossing anders dan met een invulformulier kan ik niet bedenken.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan