• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Hallo,

Ik heb een werkblad en in bepaalde cellen mag een bepaalde waarde niet ingevoerd worden, hoe kan ik dit oplossen?
Vb: in cellen A1 tot A5 mag alles ingevoerd worden behalve VS1, VS2 of VS3 ik moet in dit geval en waarschuwing krijgen en de eventuele reeds ingevoerde tekst moet verdwijnen.
Wie kan mij helpen aub?

Alvast bedankt,
Danny

validatie

Je moet dit oplossen met validatie.

Excel 2003: Ga naar Data - Validatie - Aangepast
Formule bijv: <> OF("VS1";"VS2";"VS3")
Bij Foutmelding de gewenste tekst invoeren.

:thumb:

Hallo,

Bedankt voor de reactie, het zou lukken waar het niet dat ik voor elke invoer de foutmelding krijg !! :rolleyes: en dat is niet de bedoeling natuurlijk !!

Weet je nog raad aub? :confused:

Groetjes,
Danny

Selecteer A1 t/m A5 >> data validatie >> aangepast >> formule is:
Code:
=EN(A1<>"VS1";A1<>"VS2";A1<>"VS3")

Alhoewel ik niet zeker weet wat je met dit: "en de eventuele reeds ingevoerde tekst moet verdwijnen."
bedoelt.

Deze werkt wel Paul
Was er net ook mee bezig, jij was sneller.

Martin

Goeie morgen Paul en DCWDPT

De formule van paul werkt wel degelijk, :thumb: ik wil jullie allebij hartelijk danken voor jullie inzet, :) jullie hebben mij weer eens geweldig geholpen !!

PS: Wat ik eigenlijk bedoelde met "en de eventuele reeds ingevoerde tekst moet verdwijnen." is dat de verkeerd ingevoerde teks (VS1, VS2 ...) niet mag blijven staan als de foutmelding weggeklikt word !! maar dit is OK !! :thumb:

Groetjes en een prettige zonnige dag !!
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan