• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,

Ik heb de volgende uitdaging voor het plannen van overblijfouders:
In een Excel bestand heb ik een maandkalender gemaakt.
In verschillende kolommen / rijen worden per maand de namen ingevoerd.
Deze namen moeten identiek zijn aan een tabel.
Nu wil ik een controle invoeren. Als de naam verkeerd wordt ingevuld, wil ik hiervan een signaal afgeven.
Hoe kan dit het gemakkelijkst maken?
Wie wil/kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Grtz, DVV

Stay safe!

Voorwaardelijke opmaak?
Gegevensvalidatie?

Plaats even een Excel voorbeeldje, dat maakt het gemakkelijker om een oplossing te zoeken.

Hallo Alex,
Bijgevoegd voorbeeld van het bestand.
Ik heb de beveiliging eraf gehaald.
In het verleden heb ik het wel eens gemaakt, maar dan andersom. Cel was groen als het goed was, nu wil ik hem rood hebben als het niet goed is.
Is iets of wat een aanpassing op mijn eerdere vraag, maar ik denk gemakkelijker te fiksen.
Grtz en bedankt,
DVV

Bijlagen

Ik heb VO (rode achtergrond) ingesteld voor week 45, kun je uitbreiden naar de rest van de weken, met als voorwaarde:
Code:
=EN(B5<>"";SOM(--ISGETAL(VIND.SPEC(B5;$N$4:$N$36)))=0)
Zie ook bijlage.

Bijlagen

Voorkomen is beter dan waarschuwen; gebruik data validation, de eerste rij van een werkblad en intelligente tabellen.

Bijlagen

Bijgevoegd een voorbeeld waar je misschien wat inspiratie uit kan opdoen. Is een kleine 10 jaar geleden gebouwd en was tot 2 jaar geleden in gebruik, als aanvulling op een online tso-administratie voor scholen. Is dus wat gedateerd, sommige functies kunnen nu eenvoudiger met power query. De app heeft een eigen menu in de ribbon (en maakt geen gebruik van de eerste rij).

Bijlagen

Iedereen bedankt voor het meedenken en al die tips.
Het heeft mij prima geholpen.
DVV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan