Invoer formulier maken van record in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dicklz

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik heb een formulier met daarin een subformulier. Nu is een subformulier niet ideaal voor het invoeren van gegevens. Mijn vraag is: Is het mogelijk om door het klikken op een record in het subformulier een nieuw formulier te openen dat een eenvoudiger lay out heeft?
Ik heb het bestand bijgevoegd.
Alvast bedankt,


Dick

Bekijk bijlage test begraafplaats 15-5.rar
 
Nu is een subformulier niet ideaal voor het invoeren van gegevens.
Ik ben érg benieuwd waar je dat op baseert :).
Het antwoord op je vraag is overigens kort: Ja. Kwestie van de juiste gebeurtenis pakken.
 
Hoi Michel,

ik heb e.e.a. geprobeerd en ik krijg geen makkelijk invoerveld, maar is is sowieso makkelijker als je de gebruiker een keus kan bieden en die heb je als je een subformulier hebt.
Je zegt dat het gebruik van een invulformulier adh van het klikken op een record in het subformulier mogelijk is door de juiste gebeurtenis te pakken. Kun je hierin iets specifieker zijn want ik heb niet zo heel veel ervaring met Access.
Alvast bedankt,

Dick
 
Gebruikers praten toch vanuit een ander universum dan een ontwikkelaar ;)
ik heb e.e.a. geprobeerd en ik krijg geen makkelijk invoerveld, maar is is sowieso makkelijker als je de gebruiker een keus kan bieden en die heb je als je een subformulier hebt.
Geen idee namelijk wat je hier mee bedoelt! Een subformulier kan er exact hetzelfde uitzien als een zelfstandig formulier, dus waar zit het verschil dan volgens jou? Ik krijg de indruk dat je met een subformulier in <Gegevensblad> weergave werkt, en niet als (doorlopend of enkelvoudig) formulier. En ja, daar wordt ik ook niet vrolijk van :). Maar het laatste deel van het citaat (de gebruiker een keus aanbieden)? Ik zou zeggen: nooit doen! Jíj maakt het systeen, en jíj bepaalt hoe een gebruiker ermee gaat werken! Dat je de gebruiker dan betrekt bij het ontwerp, dat is logisch, maar in het eindproduct lijkt mij dat je de gebruiker niks laat kiezen.
 
Michel,

ik heb het inderdaad opgelost met een doorlopend formulier, dan is er goed mee te werken. Bedankt voor de hulp.


Dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan