invoer formulier starten met nieuwe record

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwajong67

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Hallo

Ik ben deze week begonnen met een acces database en het begint al iets te worden.
Ik heb een formulier gemaakt om gegevens in te voeren.
Zover goed maar nu is het zo als ik het formulier open geeft hij de eerste record weer en ik zou graag willen dat hij komt met een nieuwe record komt bij het openen dat ik meteen nieuwe gegevens kan invoeren

kan dit?

Ja, dat kan. En je vraag komt ook regelmatig langs.... Zelfs gisteren heb ik daar nog een oplossing voor gegeven :) Het is op zich simpel, maar ik zou het iets ingewikkelder aanpakken dan de meest simpele oplossing. Die simpelste oplossing is: de formulier eigenschap <Gegevensinvoer> op <Ja> zetten.
Maar zoals gezegd, dat raad ik niet aan, want dan kan je het formulier niet ergens anders voor gebruiken, en dat is zonde. Dus ik raad aan om de knop op een startformulier te maken, waarmee je het formulier in Gegevensinvoer start. Met een andere knop open je het formulier dan in de 'gewone' modus, waarin je kunt bladeren en zoeken in de records.

Ok als ik dus de simpele probeer moet ik dan via de ontwerpweergave werken?

waar vind ik dan de eigenschappen van het formulier?
of moet ik 1 van de invoervakken gebruiken en daar de eigenschappen van veranderen?

Je moet inderdaad in de ontwerpweergave zijn. Als je die hebt opgestart, en vervolgens de knop <Eigenschappen> aanklikt, zie je de eigenschappen van het formulier. Klik je op een (tekst)object, dan zie je die specifieke eigenschappen, dus nog niks aanklikken verder. Op het tabblad <Gegevens> zie je dan de gevraagde optie. Uiteraard kun je ook het tabblad <Alles> gebruiken.

screenshot1c.jpg

wat moet ik hier veranderen dan?

Laatst bewerkt:
Als je het plaatje bekijkt, dan zie je dat je niet het formulier hebt geselecteerd, maar het tekstvak [DVD titel]...

als ik op een lege plek klik van het formulier en dan eigenschappen - gegevens dan staat er niks

Dan kijk je vermoedelijk nog steeds niet naar de eigenschappen van het formulier, maar naar de Detailsectie. De handigste manier om de formulier eigenschappen te zien, is onder of naast het formulier te klikken, in het donkergrijze gebied dus. Of kies <Formulier> in de keuzelijst van de eigenschappen.

je bedoeld dus het tabje gegevens invoer die staat nu op ja en ik krijg nu inderdaad een leeg veld

hartelijk dank voor je hulp en geduld

Ik kan een nieuw lid natuurlijk niet gelijk wegjagen ;)
Als de vraag is opgelost, mag je hem op Opgelost zetten met het linkje in de menubalk.

sorry ik ben ook maar een beginner je moet leren door te vragen zeggen ze altijd.

morgen ga ik proberen een zoek formulier te maken daar kan ik ook wel hulp bij gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan