• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer gegevens in een bestand en doorgkopiëren naar een ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

joscho56

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
25
Beste mensen,

ik zit met het volgende. Ik heb een excel (2007) bestand waar ik gegevens kan invoeren (naam, adres etc.): een soort kaart met contact gegevens. De contactgegevens wil ik na invoer, via een macro overhevelen naar een 2e bestand, waar al deze gegevens in de kolommen a-z worden wegeschreven op de eerst volgende lege rij. Met welke opdracht kan ik via de maco de eert volgende lege rij in een ander bestand bepalen? Hen hier al wat rond gekeken, maar kom er eigenlijk niet uit. Wie heeft een idee?

al vast bedankt,
Johan
 
Hallo joscho56,

Hiervoor zijn vele oplossingen mogelijk, maar zonder voorbeeld bestandje blijft het tasten in het donker :confused: en zijn we 10-tallen quotes verder.

Met vr gr
Jack
 
Ik heb 2 files toegevoegd. De eerste "Invoer nwe kandidaat" is bedoeld als invoerscherm. Het debiteurennummer wordt bepaald obv het 2e bestand "CursistenActief". Mijn bedoeling is om de invoer van het 1e bestand (Nwe Kandidaat) over te nemen op de 1e vrije regel in het CursistenActief bestand (dus regel 11). Hopelijk zie je de oplossing.

Al vast bedankt,
Johan
 

Bijlagen

  • CursistenActief-v00.xlsx
    36,7 KB · Weergaven: 99
  • Invoer nieuwe kandidaat.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 52
Hallo joscho56

Kijk eens of je met deze code verder kunt.
Code:
Sub tst()
  With Workbooks("CursistenActief-v00.xlsx").Sheets("Blad1").Range("C65536").End(xlUp)
    .Offset(1, -2).Value = .Offset(0, -2).Formula
    .Offset(1, -1).Value = .Offset(0, -1).Formula
    .Offset(1, 0).Value = Sheets("Blad1").Range("F9").Value
    .Offset(1, 1).Value = Sheets("Blad1").Range("F11").Value
    .Offset(1, 2).Value = Sheets("Blad1").Range("F13").Value
    .Offset(1, 3).Value = Sheets("Blad1").Range("F15").Value
    .Offset(1, 4).Value = Sheets("Blad1").Range("F17").Value
    .Offset(1, 5).Value = Sheets("Blad1").Range("F19").Value
    .Offset(1, 6).Value = Sheets("Blad1").Range("J9").Value
    .Offset(1, 7).Value = Sheets("Blad1").Range("J11").Value
    .Offset(1, 8).Value = Sheets("Blad1").Range("J13").Value
    .Offset(1, 9).Value = Sheets("Blad1").Range("J15").Value
    .Offset(1, 10).Value = Sheets("Blad1").Range("F23").Value
    .Offset(1, 11).Value = Sheets("Blad1").Range("F25").Value
    .Offset(1, 12).Value = Sheets("Blad1").Range("F27").Value
  End With

'Deze code werkt alleen als Workbooks("CursistenActief-v00.xlsx") reeds geopend is!!!
End Sub
Met vr gr,
Jack
 
Laatst bewerkt:
Beste Jack,

helaas had ik niet direct de tijd om je oplossing te proberen. Vandaag had ik dat wel en dit is precies wat ik graag wilde bereiken. Geweldig hoe je me opweg hebt geholpen met dit punt. Ik kan nu echt weer meters maken en heb daarnaast ook weer wat nieuws geleed. TOP :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan