• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer via formulier gaat niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

postme

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Goedendag,

Ik ben niet zo goed in VBA en heb via wat copy and paste een formulier samen gesteld voor invoer.

Als ik via mijn formulier invoer en alle velden invul gaat alles goed
Deze vult automatisch 3 tabbladen, Naam van boot, Totaal en TotaalC
Maar als ik het eerste veld leeg laat tijdens de invoer wordt alleen ,Naam van de Boot en TotaalC gevuld Totaal wordt overgeslagen.

Als alles goed zou werken staat er in elk tabblad dezelfde info.
Maar tabblad Totaal mist de lijn welke met een open veld begint
In het VB zie je dat er maar 2 lijnen zijn in Totaal en 4 lijnen in de overige.

Het zal wel een eenvoudige oplossing zijn maar ik kijk er overheen in de VBA code

Rgds Postme

Bijlagen

Hoi,
Maar als ik het eerste veld leeg laat tijdens de invoer wordt alleen ,Naam van de Boot en TotaalC gevuld Totaal wordt overgeslagen.
Dit klopt niet, ook TotaalC wordt niet gevuld met een nieuwe ingave maar de laatste ingave wordt overschreven net zoals in blad Totaal. De oorzaak is de volgende (zie het rode gedeelte in uw code)
Code:
lRow = wb.Cells([COLOR="#FF0000"]Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0)[/COLOR].Row
Dit stukje code betekent tel de volle rijen en kijk in kolom A, met andere woorden als je het eerste veld niet invult wordt de laatste rij waar kolom A leeg is overschreven. Verander uw code in bv
Code:
lRow = wb.Cells(Rows.Count, [COLOR="#FF0000"]8[/COLOR]).End(xlUp).Offset(1, 0).Row
(Kolom H, waarbij ik van de veronderstelling uitga dat de naam van het schip (vessel) altijd wordt ingevuld)
Hierbij een voorbeeldje in bijlage om te testen.

Bijlagen

bedankt

Zoals ik al zei ik ben een noob in VBA
Je code is een stuk korter en werk perfect.

Misschien kun je me nog helpen want er zit nog een fout in, die ik niet kan oplossen.
Als er een verkeerde datum wordt ingegeven komt er een melding "alleen datum ingeven"
Maar als er geen datum wordt ingegeven en je wilt de data opslaan kom je in het debug programma en ben je de ingevoerde gegevens kwijt.
Is er een mogelijkheid dat je niet verder kunt enteren als je geen datum ingeeft.
MAW je komt niet automatisch in het debug programma , maar je heb de mogelijkheid om de datum in te voeren en alles op te slaan.

Rgds Postme

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan