• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerbericht/help

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Hallo,

Is het mogelijk om doormiddel van een macro een invoerbericht/help schermpje te laten zien zodra een bepaalde commandbutton aangewezen wordt of geactiveerd mag ook. Wil daar dan de naam van de medewerker even mee tonen.

Met de volgende reden. Ik heb een aantal knoppen gemaakt met het personeelsnummer van de medewerker er op. Als de knop aangeklikt/geactiveerd wordt worden er gegevens zicht in programma op webbasebasis van deze medewerker. Hiervoor heb ik al een werkende macro geschreven.

Ik kan de knoppen wel uitbreiden en de naam van de knop aanvullen met de naam maar dan wordt het formulier een beetje onoverzichtelijk.

Code:
Private Sub ARAxxx_Click()

ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="https://rsa.belastingdienst.nl/Forms/OpenenDetailSchermUitRela.aspx?SAPId=xxxxx", NewWindow:=True
ARAxxxxx.BackColor = vbRed

End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht dit toevoegen?

Code:
MsgBox Application.UserName

toont de Usernaam

Thnx Haije

Dank voor je reactie, maar dit is niet wat ik zoek.

In het bestand staan een kleine 60 personeelsnummers en is dus niet gekoppeld aan userid. Dus als medewerker X het bestand gebruikt moet hij ook indien mogelijk de naam zien van de andere medewerkers.

plaats dan svp een voorbeeld van je bestand.

Voorbeeld bestand

Ik heb een klein voorbeeldbestand gemaakt.

Wil dus als je op de commandButton gaat staan dat je te zien krijgt wat die doet. In voorbeeld dat deze naar bepaalde website gaat, en in originele bestand wil ik dus dat als ik op de knop ga staan ik de naam zie van de medewerker van des betreffende personeelsnummer.

Bijlagen

Of
Code:
Private Sub ARA654321_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
  If MsgBox("nu.nl", vbOKCancel) = vbOK Then ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:="https://www.nu.nl", NewWindow:=True
End Sub

Thnx, we hebben mogelijk een begin

Dank VenA 7 & emields

Dit had ik reeds zelf ook al bedacht met een msgBox. Maar is net niet wat ik zoek. Want de msgbox moet je weer bevestigingen dus een extra klik.

Het idee van VenA, kom wel beetje in de richting en schilt een klik, en je krijgt de info te te zien, maar je moet om dan verder te kunnen gaan op oke of annuleren klikken.
Mijn wens is dat zodra je over de knop gaat je net z'n opmerkingveld te zien krijgt zoals dat werk als je een opmerking bij en cel vermeld. Deze wordt ook zicht zodra de cel met de muis aanwijst.

Heb in mijn vorige versie het personeelsnummer voorzien van een hyperlink en daar de scherminfo aangepast. Maar vond het zelf mooier om knoppen te maken en deze dan van kleur te laten veranderen, dan konden ze zien welke ze reeds gekozen hebben en welke niet.

Je kan onder het MouseMove event toch elke procedure hangen die je wilt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan