• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoercel die waardes laat zien (ofzo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prutserenco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Onwaarschijnlijk knullig omschreven, maar dat komt dan ook omdat ik onwaarschijnlijk knullig ben met excel. Ik ben een VBA newbie, dus help! :)

Bijgevoegd het gewraakte bestand; ik wil graag in A3 een ruimte nummer invoeren (bijvoorbeeld A0-05). Het resultaat zou moeten zijn dat de bijbehorende informatie in die regel (regel 5) wordt weergegeven in regel 3.
Erg prettig zou zijn dat als ik A0 zou invoeren, alle informatie van de ruimtes beginnend met HAA00 A0 zichtbaar is.

Ik hoop dat jullei wijs worden uit mijn info. Alvast bedankt voor alle hulp!

Bijlagen

Prutserenco,

Probeer eerst deze maar eens, het 2e deel is een ander verhaal.

Bijlagen

Dat komt inderdaad heel dicht in de buurt bij wat ik zoek. Het lukt me echter niet om de locaties in kolom A te complementeren zodat er op volledige locatie gezocht kan worden. (bijvoorbeeld A0-08).
Het tweede deel zou echt ideaal zijn.

Bedankt alvast! :)

Klopt, wijzig de formule in A5
Code:
=DEEL(B5;7;[COLOR="red"]2[/COLOR])
in:
Code:
=DEEL(B5;7;[COLOR="Red"]5[/COLOR])

In B3 bvb zoeken op: A0-09

P.S.
Niet vergeten de formule van A5 door te trekken.

Laatst bewerkt:
Als je nu een filter op kolom A zet??

Zo ben ik inderdaad een heel eind op weg. Op zich volstaat het zo, maar als dat tweede deel nog realiseerbaar is hou ik me van harte aanbevolen. Ik kom maandag weer even neuzen. Bedankt voor je hulp!:thumb:

Als ik je vraag betreffende het tweede deel goed begrepen heb, zie bijlage.
De eerste oplossing (grijze gebied) werkt enkel met een gesorteerde tabel, de tweede (lichtblauwe gebied) werkt ook met een ongesorteerde tabel, dit is wel een matrixformule dus bevestigen met ctrl+shift+enter.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan