invoerdatum in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

STORMT

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Bij het uitvoeren van een rapport moet ik een datum invoeren en dan krijg ik het rapport.
Dit rapport is een overzicht van uitgevoerde onderzoeken.

De ingevoerde datum staat bovenaan het rapport.
Als er gegevens in het rapport staan dat is ook ingevoerde datum zichtbaar.
Als er geen gegevens zijn wordt ook de ingevoerde datum niet getoond.

Ik zou graag altijd de ingevoerde datum in het rapport zichtbaar hebben.

Ik denk dat het iets simpels is, maar wat ????

bvd

=nu() is toch datum heden?

De ingevoerde datum is niet datum heden, maar een oudere datum van bv vorige week of vorige maand.

Je vult de datum ergens in neem ik aan ?
Je kan een text box met een ofhankelijkveld afhankelijk maken aan die textbox.

Dus waar je de datum invulde. Opbouw functie of expressie. Dan is hij dus onafhankelijk van je gegevens die je gebruikt voor je rapport.

gr,

Laatst bewerkt:
Het rapport wordt gevuld door een query.
Zie bijlage.
Door klik op een button wordt de query actief en verschijnt schermpje waarin je de datum invoerd.

De query zoekt op ingevoerde datum. Als de datum in een tabel voorkomt dan worden de gegevens in het rapport gezet.

Ik wil dus altijd de ingevoerde datum in het rapport hebben ook als er geen gegevens van de ingevoerde datum aanwezig zijn.

Jouw oplossing begrijp ik niet helemaal. Hoe leg je in een functie vast dat deze datum altijd in rapport moet staan???

(Ik ben een beginnend access gebruiker)

Bijlagen

• QRY print.jpg
    QRY print.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 72
Je kan een querie maken waarbij je het criteria oproept vanuit een textbox.
Deze staat op een aangemaakt formulier. Als je dan zoeken drukt toont hij het rapport op de datum die je in het formulier ingevuld hebt.
Dan kan je gewoon een onafhankelijke box oproepen in je rapport.
Ik zal als ik tijd heb even een voorbeeldje maken.

gr

Het probleem ligt denk ik bij het feit dat je geen datum ziet als er geen records zijn. Het rapport wordt dan niet gegenereerd. Je moet dus wel een rapport met records hebben.

Het rapport wordt wel opgemaakt en geprint, maar er staan geen gegevens op de print.

Deze print wordt bewaard als archief.

Echter de datum van invoer moet wel zichtbaar zijn.

Bijgaande voorbeeldje.
Als je 22-04-2010 intikt bij datuminvoer en drukt op raport knopje toont hij de gegevens voor 22-04

Als je bijvoorbeeld 23-04-2010 invoert toont hij het rapport met bovenin de datum maar geen gegevens omdat deze niet bestaat.

mvg,

Ro

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan