invoeren in formulier lukt niet goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hoi allemaal,

Ik heb een database gemaakt die redelijk werkt als ik in een zoekscherm op een regel; klik komt het betreffende record eruit in een ander formulier.
Dat formulier daar kan ik vakken in wijzigen maar op de een of andere manier zijn er 2 vakken waar ik niet in kan typen.
Ik heb het wel goed werkende vak "owner" vergeleken met het niet werkende vak "status" maar zie geen verschillen toch krijg ik in de een de mogelijkheid om tekst te wijzigen(werkt door in de tabel ) en bij de andere niet.

Mijn 2e vraag is hier wellicht aan gelinkt...hoe kan ik voorkomen dat als ik de ownernaam wijzig dat die in de tabel ook gewijzigd wordt.
Hij overschrijft nu de naam in de combobox terwijl ik een andere uit de lijst wil gebruiken.

Hoop dat iemand raad weet.

Groeten
Henny
 
Laatst bewerkt:
op de een of andere manier zijn er 2 vakken waar ik niet in kan typen

Open je formulier in ontwerpweergave.
Klik rechts en kies voor Eigenschappen.
Selecteer de tekstvakken.
Ga naar het tabblad Opmaak.
Wat staat daar voor de eigenschap Vergrendeld?
Als daar Ja staat, wijzig dat in Nee.

hoe kan ik voorkomen dat als ik de ownernaam wijzig dat die in de tabel ook gewijzigd wordt.
Hij overschrijft nu de naam in de combobox terwijl ik een andere uit de lijst wil gebruiken.

Maak van je keuzelijst een ongebonden keuzelijst.

Groet,

Tardis
 
Hoi Tardis,

Ik heb de engelse versie. Onder format staat niets dat op vergrendelen lijkt.
Onder Data staat wel locked maar die staat op No en Enabled op Yes dus daar zal het niet aan liggen.
Wat kan het dan zijn?

Alvast bedankt
gr
Henny
 
Wat kan het dan zijn?

Hallo Henny,

valt zo moeilijk te zeggen.
Sluit je bestand anders even bij, in Access 2000 formaat.
Haal alles weg wat niet nodig is voor je probleem.

Groet,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan