• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoeren op blad1 en waardes naar blad2

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdd87

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Hallo Allemaal,

Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar het volgende:

Op blad1 worden de waardes ingevoerd op A2 en B2, de waarde B2 moet in Blad2 achter het juiste getal komen te staan. in het echte bestand zelfs in de 3e kolom (C)

Nu ben ik al bezig geweest met VLOOKUP in VBA, zoeken naar de waarde A2 op tabblad Blad2, en dan in kolom 3 de waarde van Blad1!B2 weergeven False.
Maar dit krijg ik niet goed werkend.

Natuurlijk kan ik het ook doen zoals in het voorbeeld maar dan moet ik voor elk getal een IF aanmaken, in het voorbeeld zijn het er 5 maar in het echte bestand bijna 100.

Code:
Sub CONFIRM_Klikken()
If [Blad1!A2] = "1" Then

[Blad2!B1].Value = [Blad1!B2]

End If

End Sub

Graag hoor ik of dit mogelijk is, en wat de code dan precies inhoudt zodat ik dit indien nodig nog aan kan passen.

Mocht iemand ook nog een goed werkende VBA code hebben om wijzigingen bij te houden in bijvoorbeeld Blad3 met hierin de naam, datum, tijd en de wijziging zou dit ook een goede tip zijn!

Alvast super bedankt voor de hulp!

Bijlagen

zo?

Code:
Sub CONFIRM_Klikken()
Blad2.Cells(Blad2.Columns(1).Find(Blad1.Cells(2, 1).Value), 2) = Blad1.Cells(2, 2).Value
End Sub

Voorwaarde is wel dat het cijfer op blad2 ook op blad1 staat!!!!

Iets uitgebreider inclusief log.

Code:
Sub CONFIRM_Klikken()
  x = Application.Match([A2].Value, Sheets("Blad2").Columns(1), 0)
  If IsNumeric(x) Then Sheets("Blad2").Cells(x, 2) = [B2].Value
  Sheets("blad3").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(Environ("username"), Now, [A2].Value, [B2].Value, IIf(IsNumeric(x), "gelukt", [A2].Value & " Niet gevonden"))
End Sub

zo?

Code:
Sub CONFIRM_Klikken()
Blad2.Cells(Blad2.Columns(1).Find(Blad1.Cells(2, 1).Value), 2) = Blad1.Cells(2, 2).Value
End Sub

Voorwaarde is wel dat het cijfer op blad2 ook op blad1 staat!!!!

Kijk dat is een goede opzet alvast! Bedankt hiervoor!
Kun je nog wat uitleg geven wat waar voor staat?

Iets uitgebreider inclusief log.

Code:
Sub CONFIRM_Klikken()
  x = Application.Match([A2].Value, Sheets("Blad2").Columns(1), 0)
  If IsNumeric(x) Then Sheets("Blad2").Cells(x, 2) = [B2].Value
  Sheets("blad3").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(Environ("username"), Now, [A2].Value, [B2].Value, IIf(IsNumeric(x), "gelukt", [A2].Value & " Niet gevonden"))
End Sub

Yes Perfecte oplossing, nu nog zien in te bouwen in mijn eigen sheet.... datum en tijd moeten ook nog worden toegevoegd op Tab2 maar dat lukt denk ik wel.
Kun je nog wat uitleg geven wat waar voor staat?

En zou ik eventueel per deel een enter kunnen geven? (overzichtelijker)

Nogmaals bedankt!

Met <F8> kan je door de code wandelen met <F1> kom je in de help. Daar staat het allemaal veel uitgebreider uitgelegd dan wat ik kan. Enters maken het nooit overzichtelijker.

Nb. Hele berichten quoten is niet nodig en meestal niet gewenst.

Bedankt voor jullie hulp!

Alleen zoek ik nog een Messagebox als de waarde niet klopt of juist wel.

Messagebox Met het nummer <enter> 1 <enter> Naam <enter> Waarde <enter> succesvol toegevoegd

Daar kan je dit toch als basis voor gebruiken?

Code:
IIf(IsNumeric(x), "gelukt", [A2].Value & " Niet gevonden")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan