Invoermasker (IP adres)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Voor registratie van PC's moet ik een hele hoop IP nummers gaan invoeren in een ACCESS database.

Hoe kan ik een invoermasker maken in een formulier zo, dat ik als er een punt (.) wordt ingevoerd automatisch naar het volgende "veld" wordt gesprongen.

bv: IP-adres: 192.168.0.1

Ik kom er niet uit.
het probleem is dat een IP-adres ook kan bestaan uit een serie nummers zoals bv: 192.168.255.15 (oid)

wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

misschien een idee:
maak 4 verschillende invoer velden op een formulier voor het ip-adres en zet in het keydown event de code
If KeyCode = 190 Then
SendKeys "{TAB}"
End If
als je dan een punt invoerd zal de focus naar het volgende veld gezet worden, daarna plak je alle velden aan elkaar en je ip-adres is ingevoerd

Bedankt voor het meedenken. Dit werkt wel maar toch niet optimaal. Het liefste zou ik het gewoon in een veldje willen hebben.

Nu heb ik 4 velden nodig voor een ip-nummer en dan moet ik dan combineren in een ander veld dus totaal 5 velden. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Als spaties in de velden NP zijn.

Als er spaties in mogen staan wanneer er minder dan 3 tekens worden ingevuld in het 'veld'.
Invoermasker : ###.###.###.###;0

Hoe kan ik een invoermasker maken in een formulier zo, dat ik als er een punt (.) wordt ingevoerd automatisch naar het volgende "veld" wordt gesprongen.

Met zo'n invoermasker kan ik niet automatisch naar het volgende veldje (na de punt springen)
Hooija's idee werk dan toch beter.

Maar vraag me af of er echt geen andere oplossing voor is, IP adressen hebben toch veel meer mensen mee te maken? Of ben ik zo moeilijk?:8-0:

Geplaatst door Strange Bird

Met zo'n invoermasker kan ik niet automatisch naar het volgende veldje (na de punt springen)
Hooija's idee werk dan toch beter.

Maar vraag me af of er echt geen andere oplossing voor is, IP adressen hebben toch veel meer mensen mee te maken? Of ben ik zo moeilijk?:8-0:

Persoonlijk vind ik het vb. van cbhonda perfect hoor. je moet zelf geen punt meer intikken. Zijn er maar 2 cijfers, dan tik je voor het eerste cijfer een spatie + 2 cijfers, je springt dan toch automatisch over naar het volgende. Wat kan je makkelijker hebben.

Daar hebben jullie wel gelijk in.
hoewel je natuurlijk altijd kan afwegen wat handiger is.

192.168.0.1 zou betekenen dat je 192 168 __0 __1 moet intypen (dus dubbele spatie voor de "0" en de "1"
en dan zou het toch mooier zijn om met de "." te werken. (In windows werkt dit toch ook zo bij het invoerveld van de netwerken?)

Toch bedankt!

Geplaatst door Strange Bird
Daar hebben jullie wel gelijk in.
hoewel je natuurlijk altijd kan afwegen wat handiger is.

192.168.0.1 zou betekenen dat je 192 168 __0 __1 moet intypen (dus dubbele spatie voor de "0" en de "1"
en dan zou het toch mooier zijn om met de "." te werken. (In windows werkt dit toch ook zo bij het invoerveld van de netwerken?)

Toch bedankt!

Toch raar wanneer ik 1 char intyp en dan de punt, springt de cursor naar het tweede veld van het ip-adres er staan dan automatisch 2 spaties na het nummer. Wanneer ik 3 getallen invul hoef ik de . zelfs niet in te typen.
Ik heb dit getest, gegevens type text met bovengenoemd invoermask zie vb.

Bijlagen

• ipdb.gif
    ipdb.gif
    5,1 KB · Weergaven: 63
Ik heb het zowel in de tabel zelf als met behulp van een formulier geprobeerd maar zodra ik een "." intyp in zowel het nummerieke als het alfa-nummerieke gedeelte dan hoor ik een ping geluidje van windows zonder dat er verder wat gebeurt.

Omdat ik het zeker wilde weten heb ik dit zowel in access 97 als in access 2000 getest maar beide met het zelfde resultaat!

Kan Access alleen maar VBA aan? Want het is toch raar dat zo'n eigenlijk simpel probleem niet is op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan