Invoermasker vanuit Access handhaven in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Beste,

ik heb in Access een veld rijksregisternummer waar ik een invoermasker op geplaatst heb. Nl: 99.99.99.999-99.
Dit gebruik ik nu in Word als een samenvoegveld. Maar eens in Word dan verschijnt het als 99999999999 ipv 99.99.99.999-99.

Maw alles hangt aan elkaar en mijn invoermasker is verdwenen. Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg,
M81
 
De reden dat het samenvoegveld alles aan elkaar plakt is vrij logisch. Een invoermasker in Access is alleen een matrix waarin je de opmaak van de gegevens aanpast, de opgeslagen gegevens zijn de tekens die je typt. In Word zie je dus precies wat er in Access ook staat, alleen dan zonder de opmaak. Die opmaak kun je niet meenemen bij een samenvoeging. Maar je kunt de opmaak wel in Word definiëren in je veld. En dat moet je dus doen.
 
Beste,

dank voor de uitleg maar waar kan ik in Word 2010 de opmaak die je bedoelt definiëren ?
 
Als je een veld invoegt, kun je opties aangeven. Daar zitten ook numerieke formaten bij. Alternatief (en sneller) is om het veld zelf aan te passen. Zet de cursor in het veld, en druk vervolgens op <Alt>+<F9>. En typ daar de veldopmaak die je wilt gebruiken. Een voorbeeldje vind je hier.
 
Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten. En tot de volgende vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan