invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik zit met een probleempje.
Ik gebruik in een formulier bij het veld telefoonnummer 2 invoermaskers afhankelijk van het netnummer. Dit doe ik in vba en dat lukt aardig.
In Belgie zijn er 2 soorten netnummers, wij hebben b.v. het netnummer 052 en 02. Naargelang het netnummer verandert het invoermasker van het tel.nummer.
Maar hetgeen mij niet wilt lukken is dat de waarde die juist wordt weergegeven in het formulier niet juist wordt opgeslagen in de tabel.
Als ik in het formulier het tel.nummer 052/11.11.11 heb wordt het in de tabel opgeslagen als 052111111 en als ik in het formulier het tel.nummer 02/111.11.11 heb dan wordt dit in de tabel 021111111.
Kan er mij iemand daarmee helpen?

Scarie

Even met je instellingen van je veld in de tabel waarin je hetelefoonnummer opslaat spelen :cool: :D :cool:

Als het in je formulier goed wordt weergegeven, dan moet je in je tabel hetzelfde invoermasker gebruiken. En als je dan nog een query gebruikt, daar ook hetzelfde masker gebruiken.

Het probleem is dat ik in het formulier bij het tel.nummer 2 soorten invoermaskers gebruik n.l.

####/##.##.## en ###/##.##.## Dit doe ik op de volgende manier in VBA

If Left(Me.Tel, 2) = "02" Or Left(Me.Tel, 2) = "03" Or Left(Me.Tel, 2) = "04" Or Left(Me.Tel, 2) = "09" Then
Me.Tel.InputMask = "##/### ## ##"

Else
Me.Tel.InputMask = "###/## ## ##"

End If

Dus kan ik moeilijk in het invoermasker van de tabel bij tel.nummer 1 invoermasker weergeven.
Of kan ik het invoermasker in de tabel ook manipuleren bij het invullen van het tel.nr in het formulier?

Een klein foutje....

Mijn 2 invoermaskers zijn

##/### ## ## en ###/## ## ##

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan