Invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojam

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Ik ben op zoek naar een 'script' om een opgehaalde waarde uit een db, namelijk "000000" om te zetten in "000.000".

Is dit mogelijk binnen PHP.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door masterprut

Lekker antwoord man, toppertje weer ! Helemaal goed issie ! :thumb:

http://nl3.php.net/manual/nl/ref.math.php

Stukkie lager scrollen, ik weet niet precies hoe het moet, maar ik weet zeker dat er 'n wiskundige functie voor bestaat :)

edit: antwoord van JP hier onder, number_format zocht ik :p

Ja man jij ruled echt... in jouw post staat ook niets qua informatie behalve dat "het bestaat"....

Ik dacht eerder aan tel de aantal cijfers en om de 3 een . neerzetten, ik wist niet dat er een aparte functie voor was....

Nader toegelicht

je moet het eigenlijk zien als Postcode.

In een bestaande tabel (5000 records) staat een veld waarin een waarde staat vermeldt oplopend van 000000 tot 999999. Met deze waarde moet ie op het scherm weergeven als 000.000. Tevens moet ie uit een bestand een foto ophalen genaamd 111.111.jpg. Dit kan ik in acces middels format. Is dit ook mogelijk met PHP.

Ik heb uiteraard meerdere velden die middels een vast patroon in de tabel zijn opgeslagen, en in een bepaald formaat op het scherm moeten worden weergegeven.

Is er hier een oplossing voor binnen PHP.

Geplaatst door KaWouter
Ja man jij ruled echt... in jouw post staat ook niets qua informatie behalve dat "het bestaat"....
Er staat tenminste geen onzin in.
Ik dacht eerder aan tel de aantal cijfers en om de 3 een . neerzetten
Mag je mij eens uitleggen hoe jij dat met explode() voor elkaar wilde krijgen.

@ jojam: Zoals ik al eerder postte, number_format().

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan