Invoermasker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Hallo Helpers,

ik heb weer eens een probleem, ik wil graag het volgende invoermasker gebruiken . Maar dit lijkt mij niet zelfstandig te lukken.

ik wil in een Access formulier het volgende laten verschijnen. "07.1234" het probleem is de nul op deze plek wil access toch iets invullen alleen wil ik dat niet 07. staat voor het jaar. de 1234 staat voor een normaal nummer altijd 4 tekens. dus 07. moet voor ingevuld zijn en de 1234 moet zelf ingevuld worden.

Alvast weer bedank voor jullie hulp:thumb:

Abyss

misschien moet je twee textboxen gebruiken met een punt ertussen? Waarbij je de eerste textbox vult met 07?
Je krijgt dan 07.____

Nee dat kan niet , omdat de tabel waar de gegevens uit komen ook 06.1234 bevat. als ik dit 07-06 zou verwijderen krijg ik dubbele records

Ik bedoel ook niet dat je iets moet verwijderen, ik geef alleen aan dat je naderhand de boel aan elkaar plakt en opslaat in de database.:thumb:

Maar ja als je een bound form hebt gaat dat iets moeilijker. Maar dat zal wel niet, want wie doet dat nou?:rolleyes:

Ja dat snap ik!! , alleen gebruik ik een formulier met invoervak.
Deze gegevens komen uit een tabel, de kolom uit deze tabel bevat 05.001 t/m 07.1234 de 05 staat voor het jaar

waarbij ik het volgende in type 07.1234 ik moet wel 07. intypen anders weet hij niet welke 1234 hij moet nemen die van 05,06 of die van 07 snap je?

De gegevens die ik in type (die dan vervolgens uit de tabel worden gekopieerd) plakt hij weer in een andere tabel. (het is een beetje lastig uitleggen, maar een kleine voorbeeld database heb ik ook niet).

Abyss

Nee dat kan niet , omdat de tabel waar de gegevens uit komen ook 06.1234 bevat. als ik dit 07-06 zou verwijderen krijg ik dubbele records
Dat hoeft niet als je een key gebruikt die bestaat uit twee velden, jaar en volgnummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan