• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoertaal van formules veranderen (NED > ENG)

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Op m'n werk gebruik ik de Engelse versie van Excel (en de rest van MS Office). Het gebruik van de Engelse formules (bijv. =IF in plaats van =ALS) vind ik een stuk makkelijker, omdat als ik iets niet begrijp, er op internet meer tutorials e.d. in het Engels zijn. Bovendien ben ik Engels gewend.

Thuis is invoertaal van Excel en diens formules Nederlands. Ik vind dit ongelofelijk storend, vooral omdat het me niet lukt dit te wijzigen. Zaken die ik al heb geprobeerd:
- Engels als standaardtaal in Excel instellen
- Nederlandse taalpakket verwijderen
- Taal in Windows 10 veranderen naar Engels
- Locatie in Windows 10 veranderen naar Verenigd Koninkrijk

Nog steeds is de invoertaal van formules Nederlands i.p.v. Engels. Dit frustreert me ontzettend, dus ik hoop dat iemand me de gouden tip kan geven. Alvast bedankt!

Welke versie van Office heb je? In Office 2016 is het eenvoudig:
Bekijk bijlage 331158

Daarnaast kan dit handig zijn als hulpmiddel:
http://www.excelformules.com/excel-formules-engels-nederlands

Bedankt voor je reactie. Ik heb Excel 2016 (of in ieder geval Office 365, dus de meest recente versie). Probleem is dat ik Engels (Verenigde Staten) al bovenaan heb staan in deze hierarchie. Er stond ooit ook 'Nederlands' in dit rijtje, maar die heb ik verwijderd:

excel.PNG

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om deze instellingen goed te krijgen. De hele tijd formules vertalen vind ik een beetje onhandig, ik wil gewoon 1 taal waarin ik altijd werk. Enig idee?

Laatst bewerkt:
In het onderste gedeelte ontbreekt het engels jij hebt er nederlands staan.
Hier moet engels als default staan. zie ook reactie van edmoor
Klik op de link onderin voor hoe je een andere taal moet installeren.

Laatst bewerkt:
effe inbreken: ik heb excel 2010 Nederlands.
is het mogelijk om deze in zijn geheel om te toveren in Engels?

Zie hier:
https://support.office.com/nl-nl/ar...wijzigen-f5c54ff9-a6fa-4348-a43c-760e7ef148f8

In Office 2016, Office 2013 en Office 2010 kunt u de taalinstellingen vinden in het dialoogvenster De taalvoorkeuren voor Office instellen. De talen voor weergave en help-informatie kunnen onafhankelijk van elkaar worden ingesteld. U zou bijvoorbeeld alles kunnen laten passen bij de taal van uw
besturingssysteem, of u zou een combinatie van talen kunnen gebruiken voor uw besturingssysteem, bewerken, weergeven en Help.

In het onderste gedeelte ontbreekt het engels jij hebt er nederlands staan.
Hier moet engels als default staan. zie ook reactie van edmoor
Klik op de link onderin voor hoe je een andere taal moet installeren.

Ah, super! Hartelijk dank, alles is nu naar wens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan