invoervak met keuzelijst access 2007 data uit sql server 2005 halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave18771

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Beste forumleden,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem, of weet iemand waar deze vraag al gesteld is in dit forum?

Ik heb een bestaande database over gezet naar een sql sever 2005, en deze draait.
Nu werken de keuzelijsten met invoervak niet voor nieuwe records, wel voor bestaande records.

Wat doe ik fout?

Da's een beetje lastig te zeggen; maar ik vermoed dat je de Recordbron van de keuzelijsten niet hebt aangepast. De aanroep van een SQL server query is anders dan een Access tabel. Al zou het gewoon moeten werken als je de tabellen goed gekoppeld hebt in je Front end. Probeer eens of je de recordbron in een zelfstandige query kunt draaien; de foutmelding die je eventueel krijgt geeft al wat meer indicatie.

De Recordbron is een Query, en deze doe het! (genoemd. Totaal Query)
ik heb de query gemaakt in de sql server en is automatisch in access gezet, dus neem ik aan dat de verbinding goed is.

Laatst bewerkt:
Dat neem je dus vermoed ik verkeerd aan... Een query in SQL server is anders dan een query in Access. Wil je de Access syntax blijven gebruiken, dan moet je de tabel of de view koppelen aan je Access db, al dan niet met ODBC. Dan is het (min of meer, we gaan niet te technisch doen :) ) een integraal onderdeel van je Access front end, en kun je dus ook queries en keuzelijsten maken op basis van de gebruikelijke syntax. Wil je rechtstreeks een query laten draaien op een SQL server, dan moet je dat doen via <Pass-Through query>. Met een iets andere syntax dus.

info: Access project gekozen, daarna gekoppeld aan de database in de sql server

alles wat ik nu maak in access staat automatisch in de sql server, ook als ik een nieuwe query maak in access komt deze automatisch in de server te staan,
zojuist een nieuwe query gemaakt in access van alle tabellen, deze werkt. Sql server geopend en daar staat ook de juist gemaakte query.
Maar als ik de recordbron van het formulier op die query instel, dan werkt nog steeds de keuzelijst niet, ik zie wel uit welke record ik mag kiezen
maar als ik dan een record kies vult hij de rest van die record niet aan?

Wat doe ik toch fout !
Heb ook geprobeerd de database ingezipt als bijlage te doen, maar hij is denk ik te groot 12 mb ook dat lukt me niet.

Laatst bewerkt:
Je kunt nog een andere werkwijze proberen: de keuzelijst vullen als gebeurtenis bij het openen van het formulier. Omdat je query blijkbaar de gegevens wel goed ophaalt, zou je die ook als Recordset moeten kunnen openen. Vervolgens kun je een string maken op basis van de gegevens die je in de keuzelijst wilt hebben, en die vervolgens toewijzen aan het besturingselement object (ControlSource) van die keuzelijst. Je moet dan wel het type rijbron van de keuzelijst veranderen in <Lijst met waarden>, maar voor de werking van de keuzelijst maakt dat verder niet uit.

Tja, OctaFish

Bedankt voor je reacties tot dusver, maar het lukt me niet.
Ik denk toch dat de gegevens niet geladen worden in access.

Ik heb zojuist een nieuwe keuzelijst met invoervak gemaakt via de wizard en normaal zie je dan de waarden al staan (tijdens het opbouwen)
maar hij laat nu zien"Naam?" dat lijkt mij niet goed, normaal moeten hij al gevonden waarden laten zien zodat je de kolom op breedte kan zetten.

Toch vreemd want als ik de Query open zie ik alle gegevens van die Query. (zowel in access als in de sql server)

Hoor graag van je al je nog iets weet.

groet
Dave

Ik snap nog niet helemaal hoe je werkt; zelf maak ik meestal een ODBC koppeling met een SQL server. Dan heb je eigenlijk nooit problemen. Queries in een SQL server worden door Access gezien als tabellen, maar dat mag eigenlijk voor jou niet uitmaken. Een query is nu eenmaal dynamisch, dus moet altijd (net als een tabel) de meest actuele info geven.

Ben erg blij dat je doorzet om me te helpen, dat vind ik erg tof van je.

Ik heb ook een ODBC koppeling met de sql server lopen, alles werkt behalve de keuzelijsten met invoervak.
Kan ik je niet op één of andere manier de database mailen, uploaden? 12mb

groet
Dave

Als je de db comprimeert/zipt moet-ie toch een stuk kleiner kunnen zijn dan 12 Mb. Bovendien zitten er in de db geen gegevens, want ik heb jouw backend uiteraard niet. Maar ik wil er wel een blik op werpen: stuur maar naar octafish@live.nl.

Euh,

In mijn database zitten gegevens, die komen rechtstreeks van de server.
de database is nu groot 313 mb als ik hem zip is hij 12 mb.
de database was voordat ik hem op de server zette 1,7 gib
ik ga hem proberen te mailen.

Je hebt er een ADP project van gemaakt; daar heb ik zelf geen (goeie) ervaring mee, dus ik doe dat nooit. Omdat ik de db niet heb, kan ik verder ook weinig doen in de db zonder dat-ie 20 seconde per keer naar de backend gaat zoeken. Het zou dus helpen als je nog zou melden om welk formulier het gaat ;)

Het gaat om het formulier invoerscherm, daar staan meerdere keuzelijsten.
ben benieuwd of je er wat mee kunt.

groet, en dank alvast

Dave

Ik kan weinig voor je doen vrees ik; wij gebruiken wel SQL Server 2005, maar nog Office 2003 en ik krijg dus allerlei meldingen over versieproblemen. Thuis heb ik al helemaal geen SQL server draaien, dus daar kan ik ook weinig nabouwen. Ben wel aan het kijken of ik SQL Server Express aan de praat kan krijgen, dus misschien dat daar nog wat mee te stoeien is. Maar deze vraag ligt een stukje buiten mijn expertisegebied vrees ik ...

Ik stoei er ook nog mee, zodra ik eruit ben laat ik het weten,
als jij of iemand anders een antwoord weet hoor ik dat natuurlij graag!

toch bedankt

groet,
Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan