invoervak voor query

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisskid

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
49
ik heb een databank gemaakt voor gewerkte uren...dit op zich werkt prima
nu wil ik de gewerkte uren per week zien
dit kan nu alleen door in het criterium van de query de gevraagde week in te voeren
ik wil dit graag doen dmv een in het formulier geplaatst invoer veld genaamd week nummer
ik heb de query in geschoven in het werk uren formulier
ik heb dit al op verschillende manieren geprobeerd o.a met Dlookup maar het lukt niet
 

Bijlagen

  • db4.zip
    36,9 KB · Weergaven: 27
Je neemt in je group by clause teveel gegevens mee.
Onderstaande query geeft het aantal gewerkte uren over alle medewerkers in een bepaalde week
Code:
SELECT Sum([werk uren tabel].werkuren) AS SomVanwerkuren, Format([werk uren tabel].Datum,"ww") AS Weekdatum
FROM [werk uren tabel]
GROUP BY Format([werk uren tabel].Datum,"ww")
HAVING (((Format([werk uren tabel].[Datum],"ww"))=[Weekgevraagd]));

HTH:D
 
Je neemt in je group by clause teveel gegevens mee.
Onderstaande query geeft het aantal gewerkte uren over alle medewerkers in een bepaalde week
Code:
SELECT Sum([werk uren tabel].werkuren) AS SomVanwerkuren, Format([werk uren tabel].Datum,"ww") AS Weekdatum
FROM [werk uren tabel]
GROUP BY Format([werk uren tabel].Datum,"ww")
HAVING (((Format([werk uren tabel].[Datum],"ww"))=[Weekgevraagd]));

HTH:D
 
bedankt voor de snelle reactie...

maar ik kan hier niet mee verder...ik snap niet wat je precies bedoeld met
Je neemt in je group by clause teveel gegevens mee...
ook weet ik niet hoe je de gegevens die je hebt mee gezonden in de bestaande query moet verwerken...of moet ik een nieuwe query aanmaken...?
zou je mijn mee gestuurde bestand ook kunnen aanpassen zodat ik kan zien wat je bedoeld..?

vriendelijke groet
 
Maak even een nieuwe query aan met het sql statement die boven staat.
Vergelijk die met degene die je zelf had. je ziet dat het resultaat veel minder kolommen is. dat bedoel ik met teveel gegevens. probeer het eens.
 
Even ter aanvulling op de post van Guus2005. Hoe maak je de query op basis van de sql statement:

1. Maak een nieuwe query aan in de ontwerpweergave.
2. Selecteer de tabel
3. Ga in het menu naar de optie "Beeld" en kies de 2e optie "SQL"
4. Er staat nu:

Select
FROM [werk uren tabel]

Verwijder dit

5. Plak hierin nu de code van Guus2005.

Code:
SELECT Sum([werk uren tabel].werkuren) AS SomVanwerkuren, Format([werk uren tabel].Datum,"ww") AS Weekdatum
FROM [werk uren tabel]
GROUP BY Format([werk uren tabel].Datum,"ww")
HAVING (((Format([werk uren tabel].Datum,"ww"))=[COLOR="Red"][Weekgevraagd][/COLOR]));

Om nou precies te krijgen wat je wilt, moet je het rode gedeelte vervangen door een verwijzing naar [Forms]![Formuliernaam]![Veldnaam]. Hier het roden gedeelte aanpassen naar de namen die jij gebruikt voor je formulier en je veld.

Nog een tip! Gebruik in de namen van je tabellen, formulieren, querys, rapporten en velden geen spatie's. Bv. WerkUrenTabel of werk_uren_tabel.

Kijk maar hoe ver je hiermee komt.

mvg
Charles
 
Laatst bewerkt:
beste Guus en Charles

dank voor de informatie...dit was inderdaad waar ik naar zocht
het meest had ik aan de formule:[Forms]![Formuliernaam]![Veldnaam]
ik programmeer het meest in het venster: ''opbouw functies voor expressies''vandaar
ik kan nu met een apart invoerveld de gevraagde datum invullen..

Wisskid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan