• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoerveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
is het mogelijk om in excel een invoerveld te maken, waar je een aantal gegevens invoert, en dan op een knop kan klikken en die gegevens dan in een ander tabblad van excel zet?

ja hoor, maak een veld. zet er een kop achter waarmee je de gegevens verplaatst via vba, maar het kan bijvoorbeeld ook via een formulier

kun je een voorbeeldje plaatsen als bijlage?

ja hoor, maak een veld. zet er een kop achter waarmee je de gegevens verplaatst via vba, maar het kan bijvoorbeeld ook via een formulier

kun je een voorbeeldje plaatsen als bijlage?

ik heb nog niet vaak met vba gewerkt. Maar in de bijlage is een voorbeeldbestand.

Bijlagen

ik vind het mooier om met een formulier te werken
of in ieder geval automatisch naar de juiste velden door te gaan met tab
maar puur voor het beantwoorden van jouw vraag: zie bijlage voor een mogelijke oplossing

Bijlagen

ik vind het mooier om met een formulier te werken
of in ieder geval automatisch naar de juiste velden door te gaan met tab
maar puur voor het beantwoorden van jouw vraag: zie bijlage voor een mogelijke oplossing

Ja, je hebt gelijk. Met een formulier werken lijkt me ook mooier, en dat je dan inderdaad met een tab of enter doorgaat naar het volgende invoerveld. Hoe werkt het precies om een formulier te maken? Ik heb bijna geen kennis van vba namelijk:o
alvast bedankt

Hoe werkt het precies om een formulier te maken? Ik heb bijna geen kennis van vba namelijk:o

De oplossing:

Breng eens een of meerdere ingrediënten uit het volgende lijstje samen:

- een goed Excel handboek
- de helpfiles in Excel en VBA
- het internet
- dit forum

Dan lukt het zeker.

Wigi

je bent er bijna
het formulier is nu klaar. je kunt met de macro die ik de vorige keer heb geplaatst iets aanpassen en dan lukt het vast.

ik wil in het formulier ook een keuzelijst maken:
is dat mogelijk met de volgende formule:

Private Sub ListBox1_Click()
ListBoxnaam.AddItem ("")
ListBoxnaam.AddItem ("lade werkt niet")
End Sub

je kunt de listbox of combobox beter vullen bij het openen/laden van het formulier

je kunt de listbox of combobox beter vullen bij het openen/laden van het formulier

oke, bedankt.
Maar als ik nu het bestand opsla, en afsluit en weer open kan ik kiezen voor macro's inschakelen. Als ik dit doe moet excel het formulier toch openen? bij mij gebeurd er namelijk helemaal niets.

oke, bedankt.
Maar als ik nu het bestand opsla, en afsluit en weer open kan ik kiezen voor macro's inschakelen. Als ik dit doe moet excel het formulier toch openen? bij mij gebeurd er namelijk helemaal niets.

het werkt al.
Maar ik kom er met die combobox nog niet helemaal uit. Waar moet ik de keuzelijst precies invullen?

bijvoorbeeld bij het openen van het bestand

Private Sub Workbook_Open()
Load UserForm1
'ga nu de list/combobox vullen
UserForm1.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
UserForm1.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
UserForm1.Show
End Sub

of achter een knopje
Private Sub knopje_click()
Load UserForm1
UserForm1.Show
End Sub

bijvoorbeeld bij het openen van het bestand

Load UserForm1
UserForm1.Show
End Sub

of achter een knopje
Private Sub knopje_click()
Load UserForm1
UserForm1.Show
End Sub

wat bedoel je precies met het openen van het bestand? waar moet ik het precies invullen?

Bijlagen

je hebt het goed
vervang alleen userform1 door jouw naam invoerveld
dus zo:
Load Invoerveld
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
Invoerveld.Show
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt het goed
vervang alles userform1 door jouw naam invoerveld
dus zo:
Load Invoerveld
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "eerste regel"
Invoerveld.ComboBox1.AddItem "tweede regel"
Invoerveld.Show
End Sub

Hij werkt, bedankt:thumb:
Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de gevens in de textboxen in tabblad 2 komen te staan? Ik het nu als volgt gedaan, maar dan komen de gegevens gewoon op het eerste tabblad: ik heb nu bij ControlSource bijvoorbeeld B8 staan. Maar dit moet B8 op tabblad 2 zijn.
Tevens moet ik de celeigenschappen wijzigen bij de tijd die ik invoer. Hier moet het weergegeven worden als bijvoorbeeld 12:00 als ik dit nu invoer komt er 0,5 te staan.

dmv de macro die ik eerder heb gegeven

maar ik had beter eerst een andere vraag kunnen stellen
voor wie maak je dit?
alleen voor jezelf of wil je dat anderen het formulier invullen?
als het alleen voor jezelf is, dan kun je bijvoorbeeld veel beter met een autoform werken
als het voor anderen is, wil je dan dat ze in jouw bestand gegevens wegschrijven?

kortom: wat is de achterliggende gedachte

dmv de macro die ik eerder heb gegeven

maar ik had beter eerst een andere vraag kunnen stellen
voor wie maak je dit?
alleen voor jezelf of wil je dat anderen het formulier invullen?
als het alleen voor jezelf is, dan kun je bijvoorbeeld veel beter met een autoform werken
als het voor anderen is, wil je dan dat ze in jouw bestand gegevens wegschrijven?

kortom: wat is de achterliggende gedachte

Het is voor iemand anders. Iemand anders vult de gegevens in en dan moeten die gegevens worden weggeschreven in tabblad 2.

vooruit maar ik heb zelf iets gemaakt. je hoeft het alleen nog maar uit te breiden met de velden die je nodig hebt
zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan